کد خبر : 50289
تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399- 22: 17

اثری از بانوی هنرمند گیلانی؛

انیمیشن کوتاه “غلام ترسو” در روز بزرگداشت سعدی منتشر شد

انیمیشن کوتاه “غلام ترسو” در روز بزرگداشت سعدی منتشر شد

فیلم کوتاه انیمیشنی حکایت “غلام ترسو” از گلستان، از آثار بانوی هنرمند لاهیجانی همزمان با روز بزرگداشت سعدی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش گیلانستان فیلم کوتاه انیمیشن “غلام ترسو ” برگرفته از حکایت های گلستان سعدی برای فضای مجازی ساخته و به اشتراک در آمد .

فیلم کوتاه غلام ترسو حکایتی از گلستان سعدی  است که به مناسبت بزرگداشت روز سعدی ساخته شد ، ایده و طراحی شخصیت ها و فضاسازی فیلم توسط  سمیه منجم  است و امیر تنها  همسر وی به وسیله  یکی از تکنیک های انیمیشن  آن را تولید کرد.

حکایت غلام سیاه داستان کشتی است که مسافر آن لقمان حکیم است. در این کشتی غلامی است که به شدت از دریا می ترسد و آرام و قرار ندارد.به دستور لقمان  اورا می بندند و به دریا می اندازند  .غلام مدتی دست و پا  می زند  و آب دریا می خورد تا اینکه او را بالا می کشند و پس از آن آرام می شود. لقمان می گوید: “این غلام نمی دانست که جایش گرم و امن است پس بلایی که برسرش آوردیم تازه فهمید که اینجا برایش امن و آرام است.”

 طراح این اثر علت انتخاب داستان را در ارتباط با روزهای همه گیری بیماری کرونا می داند و معتقد است  بسیاری از افراد جامعه تا سلامتی، امنیت و آسایشان را از دست ندهند  قدردان آن  نیستند.

این کار کاملا در منزل شخصی و با  کمترین امکانات  تولید شد و هدف این زوج از این کار بهره گیری از هنر برای خوب کردن حال دیگران در ایام قرنطینه است.

سمیه منجم از سال ۹۴ با اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان در رشته گرافیک و زمینه های مختلف هنری همکاری دارد.وی  دانش آموخته مقطع کارشناسی گرافیک است و علاوه بر گرافیک به اتفاق همسرش در زمینه های طراحی صحنه، طراحی لباس، ایده پردازی شیوه های اجرایی نمایشی و صنایع دستی فعالیت دارد.

جهت مشاهده این کلیپ می توانید به ادرس تلگرام @lahijan_farhang_honar مراجعه کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار