کد خبر : 41148
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398- 48: 17

فرماندار بندر آستارا:

اهداف قیام سیدالشهدا(ع) برای مردم تبیین شود

اهداف قیام سیدالشهدا(ع) برای مردم تبیین شود

رستم زاد گفت: اهداف قیام سید الشهدا (ع) برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین شود.

به گزارش گیلانستان «حسن رستم زاد» ظهر امروز(سه‌شنبه، ۵ شهریور) در همایش پدافند غیرعامل(بیوتروریستی) که با حضور ائمه جماعت، هیئت‌های مذهبی، امنای مساجد، مداحان، دسته‌جات و سایر تشکل‌های دینی در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: اهداف قیام امام حسین(ع) برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین شود.

فرماندار بندرآستارا تصریح کرد: اجرای دستورات اسلام مبنی بر امر به معروف و نهی از منكر و مبارزه با ظلم، فساد و بی‌عدالتی در جامعه از مهم‌ترين اهداف قيام امام حسين (ع) در واقعه كربلا بود.

وی افزود: امام حسين(ع) با فداكاری و از جان‌گذشتگی خود درخت اسلام را آبياری كرد و ما نيز بايد ادامه‌دهنده راه آن حضرت باشيم.

رستم زاد با بیان اینکه شوری که در ایام محرم ایجاد می‌کنیم باید همراه با شعور باشد خاطرنشان کرد: طوری باید در این ایام برنامه‌ریزی کنیم که موضوع و اصل و اساس عاشورا برای مردم بیان شود.

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا به اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در ایام اربعین زائرین خارجی از مرز زمینی آستارا وارد کشور می‌شوند و باید بهترین شرایط را برای استقبال آنان فراهم کنیم.

رستم زاد با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه کشور و ملت ایران، گفت: در حوزه‌های مختلف به خودکفایی رسیده‌ایم و این نشان می‌دهد تحریم‌ها هیچ تاثیری در مسیر پیشرفت کشور ندارد.

* عاشورا جریانی زنده و پویا است

حجت الاسلام«ابراهیم حاتمی» نیز در این همایش، اظهارکرد: جریان عاشورا یک جریان پویا و زنده و متعلق به زمان و مکان خاصی نیست.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: عاشورا فقط یک حادثه نیست بلکه نمایشگاه فضائل و کرامت انسانی است.

وی تصریح کرد: سید الشهدا(ع) با قیام خود به ما درس ظلم‌ستیزی، استکبار ستیزی، عزت، مقاومت، ایستادگی، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی آموخت.

حجت الاسلام حاتمی گفت: با نگرشی به ابعاد قیام امام حسین(ع) می‌توان گفت این قیام بهترین و والاترین تاثیر را بر انقلاب اسلامی ایران داشته است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه دشمنان با توطئه‌ها و ابزارهای مختلف می‌خواهند ولنگاری‌های فرهنگی را در جامعه ترویج کنند، خاطرنشان کرد: با آمدن محرم خط بطلانی بر تمامی طرح‌ها و توطئه‌های استکبار و صهیونیسم جهانی کشیده می شود.

وی با اشاره به اینکه در عزاداری‌های سید الشهدا(ع) و یاران باوفایش باید شور و شعور با هم توامان باشد، افزود: بصیرت و شعور حسینی اصل و شور حسینی یک فرع است و نمی‌شود این دو را از یکدیگر جدا کرد چرا که در کنار هم کامل می‌شوند.

حجت الاسلام حاتمی در پایان از هیئت امنای مساجد و هئیت‌های مذهبی خواست قبل از راه‌اندازی دسته‌های عزاداری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات با نیروی انتظامی هماهنگ باشند تا مشکلی پیش نیاید.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار