کد خبر : 95459
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402- 33: 19

اینترنت پرسرعت به منطقه سیاه اسطلخ رشت می‌رسد

اینترنت پرسرعت به منطقه سیاه اسطلخ رشت می‌رسد

به گفته مدیر مخابرات منطقه گیلان، اجرای پروژه نجما طراحی و اجرای شبکه فیبر نوری (اینترنت پرسرعت) در بخشی از مناطق گیلان از جمله بخش رحیم آباد در شهرستان رودسر و منطقه شهدای گمنام در شهر رشت در حال اجرا است.

به گزارش گیلانستان، فراهم آوری شرایط ارتباطی مناسب از جمله اینترنت پرسرعت و با کیفیت بالا یکی از شاخص‌های توسعه شهری در کشور است.

 

به همین منظور اجرای پروژه نجما طراحی و اجرای شبکه فیبر نوری (اینترنت پرسرعت) در بخشی از مناطق گیلان از جمله بخش رحیم آباد در شهرستان رودسر و منطقه شهدای گمنام در شهر رشت در حال اجرا است.

 

به گفته حسنی مدیر مخابرات منطقه گیلان، با تلاش کارشناسان فنی و نیروهای معاونت شبکه و زیرساخت‌های ارتباطی شهری بر بستر فیبرنوری از پروژه نهضت جهادی مخابرات ایران (نجما) فیبر نوری تا منازل در محدوده خیابان‌های بخشداری و کوچه‌های منشعب آن در مرکز رحیم آباد با حفاری،کابل کشی و نصب تجهیزات فیبر نوری، با ظرفیت ۲ هزار و ۱۷۵ پورت توسعه شبکه، امکان واگذاری به روزترین خدمات ارتباطات مخابراتی از جمله پهنای باند اینترنت فوق پرسرعت در فاز یک، طرح سنجی مخابرات منطقه گیلان در شهرستان رودسر در حال اجرا است.

 

مدیر مخابرات منطقه گیلان می‌گوید شهروندان رودسری قادرند از طریق تماس با سامانه پاسخگویی ۲۰۲۰،نرم افزار مخابرات من و یا شماره گیری کد #۲۰۲۰* از تلفن همراه و یا با مراجعه حضوری به امور مشترکین مخابرات رحیم آباد یا اداره مخابرات شهرستان رودسر و دفاتر خدمات ارتباطی آن شهرستان نسبت به درخواست و ثبت نام اینترنت FTTH اقدام کنند.

 

از دیگر مناطق گیلان که همواره با مشکل ضعف در سرعت اینترنت با آن مواجه بود، منطقه شهدای گمنام رشت است، لذا عملیات اجرایی توسعه زیر ساخت های ارتباطی شهری فیبرنوری از چند روز گذشته در این منطقه هم آغاز شد.

 

بر اساس اعلام حسنی مدیر منطقه مخابرات گیلان، این عملیات ارتباطی در منطقه شهدای گمنام رشت (از پل سیاه اسطلخ تا کوچه هجدهم) درشهر رشت آغاز شد.

 

آنطور این مقام مسوول می‌گوید تلاش کارشناسان فنی و معاونت شبکه مخابرات استان گیلان، فاز یک زیر ساخت های ارتباطی شهری بر بستر فیبرنوری از پروژه نهضت جهادی مخابرات ایران (نجما) فیبر مخابرات تا منازل با اجرای عملیات حفاری،کابل کشی فیبرنوری، با ارتباط و همکاری مرکز پنج مخابرات (شهید میرزا کوچک) و اجرای طرح FTTH ، با توسعه یافتن، افزایش ظرفیت و ایجاد زیر ساخت‌های لازم امکان واگذاری در حال انجام است.

 

به گفته حسنی به روزترین خدمات ارتباطات مخابراتی فیبر نوری (اینترنت پرسرعت) با سرعت و پهنای باند بالا برای شهروندان محدوده شهدای گمنام (از پل سیاه اسطلخ تا کوچه هجدهم) که تاکنون بعضی از این کوچه ها هیچگونه امکانات واگذاری نداشتند و با وجود این طرح که سبب کاهش چشمگیر سرقت‌ها نیز می‌شود در حال اجرا و بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار