کد خبر : 58977
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آبان 1399- 38: 18

در سایه خواب زمستانی مسئولان شهری رشت؛

باران بارید داغ دل رشتوندان تازه شد/ معضلی قدیمی اما پایدار

باران بارید داغ دل رشتوندان تازه شد/ معضلی قدیمی اما پایدار

بسیاری از مناطق شهر رشت پس از بارش باران دچار آبگرفتگی شدید می‌شوند و با وجود آنکه این مشکل سالیان زیادی پا برجا است، اما همچنان هیچ‌کدام از مسئولان شهری به فکر رفع معضلات نیستند.

به گزارش گیلانستان، همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز بارندگی‌ها در سراسر کشور به ویژه استان گیلان آغاز شده و چهره شهرها تغییر کرده است. شهر رشت که به شهر باران‌های نقره‌ای معروف است هر ساله شاهد بارش حجم زیادی از باران در فصول پاییز و زمستان است که این بارش‌های الهی علاوه بر خیر و برکت، مشکلاتی را نیز برای مردم ایجاد می‌کند.

فرسوده بودن زیرساخت‌های آب و فاضلاب و خراب و قدیمی بودن آسفالت خیابان‌ها از پررنگ‌ترین چالش‌های زمان بارندگی در اکثر خیابان‌ها و محلات شهر رشت است؛ بگذریم از اینکه هنوز بسیاری از مناطق و محلات کلانشهر رشت آسفالت نشده‌اند!

شهر رشت با وجود کلانشهر بودن اما هنوز با مشکلات اولیه مانند آبگرفتگی خیابان‌ها در زمان بارندگی و آسفالت نبودن مناطق و محلات مواجه است و این موضوع به هیچ عنوان زیبنده مردم صبور و با فرهنگ شهر نیست.

متأسفانه هر ساله در فصل پاییز و زمستان مردم بسیاری از مناطق رشت با آبگرفتگی خیابان‌ها مواجه هستند و با وجود شرایط اقلیمی و دور از انتظار نبودن بارندگی‌های شدید و زیاد، مسئولان شهری همچنان در خواب غفلت به سر می‌برند و سال‌ها از پی هم می‌گذرند و معضلات شهری همچنان پابرجا است.

«شهرک فرهنگیان» یکی از مناطق شهر رشت است که ساکنان آن با معضل آسفالت نبودن خیابان‌ها و آبگرفتگی شدید معابر و کوچه‌ها در زمان بارش باران دست به گریبان هستند.

مختل شدن رفت و آمد با کمترین بارش باران

یکی از اهالی این محل با بیان اینکه ساکنان این محله بارها به شهرداری منطقه ۱ بابت این مشکل مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهرداری برای آسفالت خیابان توحید صورت نگرفته است.

وی با اشاره به نامه نگاری‌های ساکنان این خیابان به شهرداری جهت رسیدگی به وضعیت آسفالت این منطقه، بیان کرد: با کمترین بارانی رفت و آمد در این محل مختل می‌شود.

ساکن خیابان توحید رشت با اشاره به ورود آب به پارکینگ‌ها در هنگام بارندگی، افزود: ماشین‌هایی که در زمان باران به این محل رفت و آمد می‌کنند به دلیل حجم بالای آب جمع شده در کوچه‌ها، دچار خرابی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای دورافتاده نیز این وضعیت را ندارند و اسفناک است که محله‌ای در مرکز شهر چنین وضعیتی داشته باشد.

هیچ سازمانی مسئولیت آسفالت محله را برعهده نمی‌گیرد

یکی دیگر از اهالی این محل نیز با بیان اینکه در زمانی که هوا آفتابی است با معضل گرد و خاک بسیار زیاد مواجه هستیم، تصریح کرد: در مواقع بارندگی تمام کوچه پر از آب می‌شود؛ به سازمان‌های مختلف مراجعه کردیم اما هیچکدام مسئولیت آسفالت کوچه را برعهده نمی‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اگر در زمستان برف ببارد اوضاع ما بدتر می‌شود، بیان کرد: فرزندان ما در این گل و لای و باران زیاد برای عبور و مرور مشکل دارند.

ورود آب از کوچه به پارکینگ منازل / هزینه زیادی برای تمیزکاری انجام می‌دهیم

یکی دیگر از ساکنان خیابان توحید واقع در شهرک فرهنگیان نیز گفت: پس از بارش باران اوضاع اینجا وحشتناک است.

وی با اشاره به مشکل رفت و آمد در روزهای بارانی، افزود: آب از کوچه وارد پارکینگ می‌شود و گل و لای وارد خانه‌ها شده و هزینه زیادی برای تمیز کردن انجام می‌دهیم.

شهردار جدید منطقه یک رشت مانع اصلی آسفالت محله

یکی دیگر از ساکنان این محل نیز تأکید کرد: اهالی محل حتی حاضر به همکاری و پرداخت هزینه آسفالت کوچه هستند.

وی اظهار کرد: کارهای ابتدایی مانند تیغه کشی هم انجام شده و شهردار قبلی منطقه قرار بود این محل را آسفالت کند اما شهردار جدید مسئولیت این موضوع را برعهده نمی‌گیرد.

آژانس و آمبولانس هم به محله نمی‌آیند

دیگر ساکن این محل نیز یکی دیگر از مشکلات این محله را آنتن دهی بسیار ضعیف آن دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان ما برای آموزش مجازی دچار مشکل هستند.

وی افزود: رانندگان اسنپ و آژانس و اورژانس و آمبولانس نیز حاضر نیستند به این منطقه بیایند زیرا نگران خراب شدن ماشین خود هستند و این موضوع باعث ایجاد زحمت و مشکلات زیادی برای ما شده است.

گفتنی است؛ این تنها درد دل‌های یکی از کوچه‌های شهر رشت، شهر اولین‌هاست، شهری که اعضای شورای آن تا همین چند وقت قبل به جای رسیدگی به چنین مسائل و موضوعاتی و رفع دغدغه‌های شهروندان برای ایام سرد سال درگیر اختلافات شدید بین بر سر تعیین شهردار این شهر بودند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار