کد خبر : 98413
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402- 41: 11

بارش‌های پائیزی در گیلان شدت می‌گیرد

بارش‌های پائیزی در گیلان شدت می‌گیرد

آسمان گیلان پس از ۲ روز هوای صاف و آفتابی از صبح روز سه‌شنبه بارانی شده و نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی استان با صدور هشدار سطح نارنجی نشانگر شدت بارش‌ها در ۲ روز آینده است.

به گزارش گیلانستان، کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش‌های پاییزی از صبح امروز در مناطق مختلف استان گفت: با تقویت این سامانه بارشی در ۲ روز آینده شاهد بارش های شدیدتری نسبت به امروز در گیلان خواهیم بود.

 

آرش نبی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت بارندگی گاه شدید و در برخی نواحی خیلی شدید توام با وزش باد در پاره‌ای نقاط شدید، مه آلودگی، رعد و برق همراه با کاهش دمای هوا در استان در نقاط مختلف به طور متوسط بین ۵ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش بینی شده‌ است.

 

وی با بیان اینکه بارش‌های رگباری در این این مدت می‌تواند گاهی شدید توام با رعد و برق و وزش باد همراه باشد، خاطر نشان کرد: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال بالاآمدن آب سطح رودخانه‌ها وجود دارد از اینرو ضروریست تا تمهیدات لازم صورت گیرد.

 

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: با توجه به احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها مردم از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از فعالیت‌های کوهنوردی نیز اجتناب شود.

 

وی با بیان اینکه سامانه بارشی و سرد در گیلان موجب بارش برف در مناطق بالادست خواهد شد، اظهار کرد: بر این اساس برای ارتفاعات بالای ۲ هزار و ۵۰۰ متر گیلان بارش برف پیش بینی شده است.

 

نبی‌زاده با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت‌های دریانوردی از امروز تا روز جمعه اضافه کرد: دریا طی این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

 

وی بیان کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته جیرنده با ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و منجیل با ۳۶ درجه گرمترین مناطق گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۹ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

 

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: این سامانه بارشی از عصر پنجشنبه به تدریج تضعیف می شود و در روزهای جمعه و شنبه شاهد کاهش ابر، افزایش نسبی دما و احتمال بارش‌های پراکنده در استان خواهیم بود.

 

آمادگی مدیریت بحران استانداری گیلان

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری تمهیدات لازم اتخاذ شده‌ است.

 

امیر مرادی اظهار کرد: به فرمانداران شهرستان‌های مختلف گیلان تاکید شده تا پیش بینی و اقدام لازم برای آمادگی در این رابطه را با تشکیل ستاد اضطراری مدیریت بحران، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه و پیامک به مردم، استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات از قبیل لودر و بیل مکانیکی در مناطق مستعد و برآورد تعداد نیروهای امدادی و خدماتی مورد نیاز داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: تعیین تیم‌های عملیاتی آب، برق و گاز و اعلام آماده‌باش، آمادگی برای استقرار ایستگاه پرتابل ارتباطی و مخابراتی در منطقه، تامین پمپ‌های لجن‌کش، ژنراتور برق برای تخلیه احتمالی آب و برق رسانی و اطلاع رسانی به کشاورزان برای انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات از دیگر موارد تاکید شده به فرمانداران بوده‌است.

 

گیلان طی ۲ روز گذشته آفتابی و گرم بود، بیشترین دما طی این مدت با ۳۶ درجه در شهرستان منجیل ثبت شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار