کد خبر : 67257
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400- 22: 18

بانوان انقلابی گیلان از خلق حماسه ملی سخن می گویند

بانوان انقلابی گیلان از خلق حماسه ملی سخن می گویند

فارغ از اینکه چه کسانی خود را لایق خدمتگزاری به ملت شریف ایران دانسته و پای به میدان گذاشته اند، این مردم هستند که می بایست آگاهانه و هوشیارانه دست به انتخابی شایسته و اصلح بزنند و سرنوشت فردا و روزهای آینده را مشخص کنند.

به گزارش گیلانستان، نوشین کریمی؛ این‌روزها بیشتر از هر چیز اخبار انتخابات را دنبال می‌کنیم. در سطح ملی بیش از همه دغدغه حضور کاندیداهای ریاست جمهوری کنکاش می شود و در شهرها و روستاها پای جلسات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا می‌نشینیم. گاهی حرف هایی می شنویم که متعجب می شویم و گاهی منتظریم تا سخنی بشنویم که به هزار سوال و اما و اگرهای ذهن ما پاسخ داده شود.

اما فارغ از اینکه چه کسانی خود را لایق خدمتگزاری به ملت شریف ایران دانسته و پای به میدان گذاشته اند، این مردم هستند که می بایست آگاهانه و هوشیارانه دست به انتخابی شایسته و اصلح بزنند و سرنوشت فردا و روزهای آینده را مشخص کنند.

در این میان هر که هر چه می خواهد، بگوید، از دروغ، شبهه و افترا تا صداقت و روراستی با ملت. زیرا ما می‌دانیم که پنج انگشت با هم برابر نیستند و سلیقه های افراد یک خانواده قرار نیست با هم جور باشد و بی شک ممکن است دشمن داخلی و خارجی در این بین با شیطنت های خود ما را از اصل و هدف اصلی نظام و انقلاب و آرمان هایمان دور کند، از این رو استناد می کنیم به فرمایش امام راحل، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند:

«البته دو تفکر هست، باید هم باشد. دو رای هست باید هم باشد. سلیقه های مختلف باید باشد. لکن سلیقه های مختلف اسباب این نمی شود که انسان با هم خوب نباشد…. اگر در یک ملتی اختلاف سلیقه نباشد این ناقص است .
اگر در یک مجلس اختلاف نباشد این مجلس ناقص است. اختلاف باید باشد اختلاف سلیقه اختلاف رای مباحثه جار و جنجال اینها باید باشد لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته بشویم دشمن هم باید دو دسته باشیم در عین حالی که اختلاف داریم دوست هم باشیم. » (صحیفه امام ج ۲۱ ص ۴۷) و یا «من احتمال می دهم که عوامل و دست های ناپاکی بخواهند از رقابت های انتخاباتی در رسیدن به آرزوهای خود استفاده کنند و با طرح مسائل پوچ و بی معنا دل ها را از یکدیگر جدا سازند. » (همان ص ۴۷)

به سراغ بانوانی رفتیم که هم سابقه فعالیت‌های اجتماعی دارند و هم دغدغه‌مند آرمان‌ها و اهداف انقلاب هستند.


«مهناز زمانی» با بیان اینکه انتخابات یک برنامه مهم اجتماعی است که می‌بایست با شور و نشاط برگزار شود افزود: امیدواریم در انتخابات پیش رو بتوانیم آنچه که شایسته یک ایرانی است را به نمایش بگذاریم.

رییس اداره دانش آموزی جمعیت هلال احمر گیلان با تاکید بر اینکه باید عنصر جوان را قدر بدانیم و عملکرد انقلابی داشته باشیم اظهار کرد: انتظار ما از کاندیداها این است که حقیقت جو، عدالتخواه و ضد فساد باشند.

وی که خواهر شهید است، ادامه داد: انتخاب ما باید اصلح ترین فردی باشد که می شناسیم، زیرا می خواهیم چهار سال اداره کشور و سرنوشت مردم را به دست او بسپاریم تا او برای ما برنامه ریزی کند.

زمانی گفت: جمهوری اسلامی یادگار شهدایی است که برای این نظام خون دادند، این انقلاب یادگار چشم انتظاری‌های مادران و همسران شهداست و وقتی آنها وظیفه خودشان را بخوبی انجام داده‌اند، اینک نوبت تک‌تک ما است که بتوانیم با انتخاب درست به وظیفه خود عمل کنیم.


«مینا کرم بجاری» نیز گفت: مهم نیست که چقدر «قدرت» داریم، مهم این است که چقدر «غیرت» داریم.
مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گیلان با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) میزان را رای ملت دانست، بیان کرد: حالا که حاج قاسم و همرزمانش برای امنیت این کشور تکه تکه و شهید شدند، ما برای امنیت، اقتدار و پیشرفت کشور در این کره خاکی که همچون جنگل در آتش استکبار می‌سوزد، با تمام توان و بصیرت کامل پای صندوق‌های رای خواهیم رفت.
وی تصریح کرد: ما با حضورمان در پای صندوق‌های رای انتقام اشک‌هایی را که مقام معظم رهبری و ملت همیشه در صحنه ما بخاطر از دست دادن حاج قاسم ریختند، می‌گیریم.

کرم بجاری تصریح کرد: ما دین بزرگی از شهدا به گردن داریم و پاسداری از این انقلاب و حضور در عرصه‌های ملی آن کوچکترین ادای دین ما است.
«فاطمه سعیدی» نیز گفت: کاندیداها بجای تخریب دیگران بهتر است از کارهایی که می‌خواهند انجام بدهند، بگویند.

این مدرس سواد رسانه‌ای افزود: شایسته است نامزدهای انتخاباتی که قرار است منتخب مردم باشند، اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، دورغ نگویند، تهمت نزنند، وعده الکی ندهند و … و مردم آگاه‌تر و هوشیارتر دست به انتخاب بزنند.

«سمیه اقدامی» با اشاره به اینکه زنان نیمی از جامعه ایران اسلامی هستند گفت: ما همواره نقش زنان را در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی، دوران سازندگی، دوران شکوفایی انقلاب و دهه چهل انقلاب به خوبی مشاهده کرده‌ایم و دیده‌ایم که این زنان همان‌هایی هستند که نه تنها نگهدار بنیان خانه و خانواده بلکه، سکاندار جامعه هستند.
مسئول امور بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان افزود: ۲۸ خرداد ماه جاری ما انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم و می‌بایست این روز را با حضور پرشور خود به یک حماسه ملی تبدیل کنیم.
وی بیان کرد: گرچه تبلیغات گسترده دشمنان، معاندین و منافقین علیه این کشور از مدت‌ها پیش آغاز شده اما همه شیر زنان و بانوان این سرزمین، خصوصاً زنان گیل و دیلم که بارها در طول تاریخ انقلاب حماسه آفریدند و از همان روزهای نخست انقلاب به پای این نظام ایستادند با جان و دل به میدان نبرد می‌آیند و سهم خود را در انتخابات به دنیا نشان خواهند داد.

اقدامی تصریح کرد: زنان و مادران بزرگواری که با خون عزیزانشان نهال انقلاب را آبیاری کرده‌اند بار دیگر با حضور مقتدرانه خود در انتخابات تو دهنی محکمی به دشمنان می‌زنند.

وی اضافه کرد: هرکدام از این بانوان به عنوان یک مدافع حرم در این برهه از زمان پای صندوق‌های رای می‌آیند و نه تنها خودشان بلکه دختران و خواهران خود را تشویق به حضور می‌کنند.

اقدامی با تاکید بر اینکه نیاز امروز کشور حضور با بصیرت و آگاهانه ملت پای صندوق های رأی است، اظهار کرد: ما برای شادی روح سردار سلیمانی و همه شهدای عزیز که جان خود را در دست گرفتند و به مبارزه با دشمن رفتند نه تنها باید در این انتخابات شرکت کنیم بلکه باید انتخاب درست داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: ما باید کسی که شایستگی این نظام و این حکومت اسلامی را دارد و سیاست‌های نظام را دنبال می کند انتخاب کنیم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار