کد خبر : 47135
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398- 55: 16

مدیرکل امور بانوان گیلان:

بانوان گیلانی فرهنگ یار ترافیک می شوند

بانوان گیلانی فرهنگ یار ترافیک می شوند

مدیرکل امور بانوان گیلان از اجرای طرح آموزش جامع بانوان فرهنگ یار ترافیک در استان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: بانوان نقش مهمی در انتقال مفاهیم دارند.

به گزارش گیلانستان زهرا یعقوب نژاد امروز(بیستم بهمن ماه) در نشست با بانوان فرهنگ یار ترافیک استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: طرح آموزش جامع بانوان فرهنگ یار ترافیک استان گیلان برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.

وی زنان و مادران را نخستین آموزگاران خانواده دانست که نقش اثرگذاری در انتقال مفاهیم اولیه زندگی دارند و تصریح کرد: حضور فعال بانوان در طرح های فرهنگی و اجتماعی موجب موفقیت این طرح ها شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به همکاری پلیس راه و راهور استان با اجرای طرح مذکور، عنوان کرد: در فاز نخست طرح که یکساله است، بانوان شاغل در سازمان ها و ادارات و دستگاه ها و فرمانداری ها آموزش های لازم را می بینند.

یعقوب نژاد از صدور حکم برای بانوان فرهنگ یار ترافیک خبر داد و گفت: آمار مربوط به تصادفات و سوانح رانندگی در سطح جاده های کشور نشان می دهد که زنان بیشترین تاثیر را می پذیرند. در واقع چه زنانی که خودشان تصادف می کنند و کشته می شوند و چه مادرانی که همسر و فرزند از دست می دهند قشر آسیب پذیر محسوب می شوند.

وی بخش عمده زنان سرپرست خانوار را زنانی دانست که همسر آنان در تصادف از دنیا رفته و بیان کرد: ضرورت همراهی زنان جامعه از اقشار مختلف در طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک احساس می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم توسعه انضباط ترافیکی در سطح محورهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری استان، خاطرنشان کرد: در فاز دوم طرح مذکور زنان فعال اجتماعی در قالب سازمان های مردم نهاد و انجمن های صنفی و شرکت های تعاونی به ویژه زنان خانه دار مد نظر هستند.

مدیرکل امور بانوان گیلان از مشاوران امور بانوان خواست مروج فرهنگ صحیح ترافیک جهت پیشگیری از تخلفات راهنمایی و رانندگی و تصادفات شد و اظهار کرد: امیدواریم خروجی این طرح کاهش آمار تصادفات و افزایش انضباط ترافیکی در سطح جاده ها باشد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار