کد خبر : 95564
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402- 38: 9

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

وقتی مدیران حامی حجاب در گیلان توبیخ می شوند!/ لزوم ورود جدی استاندار در جلوگیری از سکولاریزه شدن ادارات دولتی

وقتی مدیران حامی حجاب در گیلان توبیخ می شوند!/ لزوم ورود جدی استاندار در جلوگیری از سکولاریزه شدن ادارات دولتی

حجاب در نظر برخی مسئولین و متحجرانِ تجددزده یک فرع فقهی کم‌اهمیت است و این تفکر را باید خطرناک و نگران کننده دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، در استان گیلان از مسئول و سیاست‌مداری که دفاع از اجرای حکم حجاب براش مسئله نیست، باید ترسید و از صحنه خارجش کرد؛ چه اصلاح‌طلب باشد چه اصولگرا. کسی که به خاطر خوشامد یا سرزنش دیگران، از حکم خدا تنازل می‌کند، قطعاً در اجرای احکام عادلانه دیگر هم سستی یا خیانت خواهد کرد.

 

پافشاری جمهوری اسلامی بر حجاب، غیر از آنکه تکلیف ذاتی او به عنوان یک حکومت دینی، آن هم در مواجهه با تمدن اباحی‌گر و سکولار است، پیامی است روشن به بعضی نیروهای داخلی نظام که بدشان نمی‌آید با تنازل از اسلام، راه توجیه انواع قدرت‌پرستی و فساد و تبعیض ظالمانه و بی‌عدالتی باز شود.

 

حجاب، همان عدالت است؛ و این حجاب که در نظر برخی مسئولین و متحجرانِ تجددزده یک فرع فقهی کم‌اهمیت است، امروز در مواجهه با نیروی سکولار، آنچنان مرتبه‌ای یافته که حمل‌کننده معنای مبارزه جمهوری اسلامی با همه مفاسد شده است. دشمن اصلی و واقعی ما، این را از هر کسی بهتر فهمیده است.

 

تصور نکنید در حکومتی دینی که حکم حجاب توسط مدیرانش مُلغیٰ شود یا تلاشی در حد وُسع، برای اجرای آن نشود، فقط حجاب از دست می‌رود؛ اگر این اتفاق بیفتد، گفتمان دینیِ ضدفساد، آنچنان ضعیف می‌شود که یا شاهد هرج‌ومرج خواهیم بود یا شاهد برآمدن یک حکومتِ اساساً سکولار، زورگو و سرمایه‌سالار.

 

آهای مسئول پرادعا و برخی جماعت مذهبی که در پرتو مجاهدت مجاهدان، در حال اجرای مناسک دینی و عزاداری محرم هستید! حکومت سکولار، به‌ویژه در ایران، آنقدر مهربان نیست که حتی به اسلامِ فردی شما اجازه نفس کشیدن دهد. اگر بحث نظری شما را قانع نمی‌کند، دست‌کم به تجربه مشروطه و حکومت پهلوی نگاه کنید.

 

بر همین اساس لازم است دکتر عباسی استاندار گیلان برکناری مسئولانی که دفاع از حجاب برایشان مهم نیست را در دستور کار خود قرار دهد و اینطور نشود وقتی برای یک مدیر شهرستانی دغدغه‌ای پیش می‌آید که باید با ادارات زیر مجموعه خود جهت اجرای احکام الهی نامه نگاری کند، بعد از طرف مسئولان استان مورد شماتت، توبیخ و تذکر قرار گیرد!

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار