کد خبر : 96224
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402- 59: 0

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد؛

برگزاری ۳۰۰ کرسی آزاد اندیشی در سال گذشته/ کسب رتبه نخست کشوری در فعالیت‌های فرهنگی

برگزاری ۳۰۰ کرسی آزاد اندیشی در سال گذشته/ کسب رتبه نخست کشوری در فعالیت‌های فرهنگی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی در کشور را کسب کرده است.

به گزارش گیلانستان، دکتر محمد دوستار غروب امروز (یکشنبه) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه امروزه در عصر فرا اطلاعات نقش بسیار مهم در ایجاد رفتارهای ذهنی مخاطبان دارد.

 

وی با بیان اینکه امروزه مردم بیشترین وقتشان را با داده‌های خبری و رسانه‌ای می‌گذرانند، افزود: رسانه‌ها با انتشار اخبار و اطلاعات، اتلاف وقت و هزینه مردم را تا حد قابل توجهی کاهش داده است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تحمیل سبک زندگی با ابزار رسانه تحقق گرفته است، گفت: تولید محتوا از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه بسیار ارزشمند بوده و موجب جهت گیری رفتاری و اجتماعی در جامعه می‌شود.

 

لزوم توجه به منزلت و کرامت خبرنگاران

 

دوستار با تاکید بر لزوم توجه به منزلت و کرامت خبرنگاران، اضافه کرد: خبرنگاران در شکل دهی ذهنی و تغییر رفتار اجتماعی نقش آفرین هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه بافت اجتماعی جامعه متشکل از خانواده، جامعه، مدرسه و رسانه است، افزود: رسانه‌ها جایگاه ویژه در تبیین و تغییر نگرش جامعه ایفا می‌کنند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت چهل و اندی ساله این دانشگاه بیان کرد: بخش زیادی از تولید علم و دانش در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است.

 

دوستار با بیان اینکه ۱۴ واحد دانشگاه آزاد در گیلان فعالیت می‌کند، اضافه کرد: واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در انزلی شروع به فعالیت کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ۳۷ هزار دانشجو دارد، افزود: این تعداد دانشجو در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از تحصیل ۵ هزار دانش آموز در قالب مدارس سما در این استان خبر داد و بیان کرد: سه مرکز رشد رشت، انزلی و لاهیجان فعالیت می‌کند که رشت رتبه اول را دارد.

 

دوستار با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان برجسته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان رتبه نخست فعالیت‌های فرهنگی در کشور را کسب کرده است.

 

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار فعالیت‌های تخصصی به فعالیت‌های تربیتی، هویتی، مهارتی، پرورشی و فرهنگی می‌پردازد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، تربیت افراد در تراز اسلامی از دغدغه‌های مهم این دانشگاه برشمرد و بیان کرد: هویت بخشی افراد و تربیت جوانان تراز انقلاب اسلامی مورد توجه است.

 

دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه اشتغال جوانان را دارد

 

دوستار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه اشتغال جوانان را دارد، گفت: مسئله اصلی جامعه امروز اشتغال است و در ابن راستا طرح‌های اشتغالزایی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجرا است.

 

وی از راه اندازی ۸ دانشکده مهارتی در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد دانشکده مهارتی با نگاه زمینه سازی اشتغال راه اندازی در گیلان شده است و پیش بینی می‌شود هزار نفر به صنعت ارجاع داده شود.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مدرسه عالی مهارت در گیلان راه اندازی شده است، گفت: دوره‌های ویژه مهارتی برای اصناف از سوی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تشکیل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دانشجویان باید با مطالبه گری و مسائل فرهنگی سیاسی و اجتماعی آشنا باشند خاطرنشان کرد: سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مجموعا ۳۰۰ کرسی آزاد اندیشی برای دانشجویان و اساتید برگزار شد.

 

دوستار از تشکیل مدرسه عالی حکمرانی روستایی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: آموزش و تربیت دهیاران از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان است.

 

وی با اشاره به هتک حرمت به قرآن در برخی کشورها، افزود: مدرسه یادگیری قرآن به زبان انگلیسی در گیلان راه اندازی شده است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از پذیرش ۱۵ هزار نفر دانشجوی جدیدالورود در استان خبر داد و بیان کرد: روند پذیرش دانشجو سعودی بوده و پیش بینی می‌شود که تعداد دانشجویان را از ۳۷ هزار دانشجو به ۲۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو برسانیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار