کد خبر : 80625
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401- 57: 10

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

۸ دانشکده مهارت و کارآفرینی در گیلان راه اندازی شده است/ افزایش ۱۶ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس سما

۸ دانشکده مهارت و کارآفرینی در گیلان راه اندازی شده است/ افزایش ۱۶ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس سما

.

به گزارش گیلانستان، محمد دوستار در جمع اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن ایام بزرگداشت مقام خبرنگار و هفته دولت اظهار کرد: خبرنگاران مطالبه‌گران واقعی و رابطان بین مردم و مسؤولان هستند.

وی با اشاره به اینکه نام شهیدان رجایی و باهنر در بین مردم محبوب است، افزود: سلامت، صداقت، یک‌رنگ‌بودن و اخلاق خدایی آن‌ها باعث شد که بین مردم محبوب شوند و تا سالهای سال نام‌شان بین مردم بر سر زبان‌ها باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مدیریت انقلابی و جهادی شهیدان رجایی و باهنر یک نوع الگوی مدیریتی برای ما باید باشد، گفت: اگر فرهنگ مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر در جامعه حاکم شود بی‌شک بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

دوستار با اشاره به اینکه تواضع و فروتنی شهید رجایی در انقلاب اسلامی مثال‌زدنی بود، بیان کرد: رفتارهای خالصانه آن  ۲ شهید گران‌قدر در تاریخ انقلاب ماندگار شده و مردم آن‌ها را خالصانه دوست دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این چهل سال عمر خود در حوزه آموزشی قدم‌های موثری را در انقلاب و جهان برداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دستاوردهای فناورانه را در نمایشگاه چهل سالگی به دنیا نشان دادیم، گفت: شعار دانشگاه آزاد اسلامی بعد از سالگرد ۴۰ سالگی آن به شعار «دانشگاه بسترساز، اشتغال دانش بنیان» تغییر کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد دارای تعلیم و تربیت اجتماعی غنی است و نسبت به انتطارت جامعه بی تفاوت نیست گفت: در بحث اشتغال و فرهنگ فعالیت های گسترده ای داشته است.‌

دوستار اذعان کرد: دبیرخانه مهدویت در ۳۱ استان کشور راه اندازی شده و در گیلان نیز این دبیرخانه راه اندازی شده است.

وی افزود: همایش ملی مهدویت برای نخستین بار امسال در گیلان برگزار می شود و برآن هستیم که طی سه سال یک هزار مقاله، پژوهش و کتاب در این راستا منتشر کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به ایجاد اشتغال این دانشگاه پرداخت و تصریح کرد: هشت دانشکده مهارت و کارآفرینی در گیلان راه اندازی شده و بر اساس زیست بوم منطقه این دانشگاه ها دانشجو می پذیرند.‌

دوستار به اجرای طرح پویش در این دانشکده ها اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا با سازمان های مختلف مذاکره می شود تا دانشجویان جهت مهارت آموزی در آن سازمان ها مشغول شوند.

وی گفت: استان گیلان متولی نظام با موضوع گردشگری در کل کشور است و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع مد نظر می توانن جهت ارائه پایان نامه به سامانه پژوهش یار مراجعه کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اضافه کرد: سعی بر این است که پایان نامه های تحصیلی را به سمت فعالیت های پژوهشی هدایت کنیم.

دوستار به مدارس سما اشاره و خاطر نشان ساخت: امسال ثبت نام دانش آموز در مدارس سما ۱۶ درصد افزایش داشته است.‌

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از راه اندازی دانشکده کشاورزی دقیق، و راه اندازی مدارس عالی مهارت در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این دانشکده و مدرسه به زودی در گیلان راه اندازی می شوند.

دوستار اظهار داشت: در مدرسه عالی مهارت، ۴۰ مهارت به علاقمندان تدریس می شود. در این مدرسه همه مقاطع می توانند شرکت داشته باشند حتی آنهایی که فارغ التحصیل از دانشگاه شده اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار