کد خبر : 75332
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1400- 48: 15

بسیاری از مشکلات با مشارکت مردم قابل حل است

بسیاری از مشکلات با مشارکت مردم قابل حل است

رییس سازمان برنامه و بودجه عصر امروز با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان لنگرود گفت: بسیاری از مشکلات با مشارکت خود مردم قابل حل است

به گزارش گیلانستان؛ سیدمسعود میرکاظمی با بیان اینکه کم آبی مشکلی اساسی است و ۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی هستند افزود: عدم سرمایه گذاری در این حوزه و خشکسالی از عوامل موثر در این زمینه است.

وی در ادامه افزود: امنیت و آزادی کشور در سایه تدبیر و معماری امام راحل بوده و ادامه دهنده این راه مقام معظم رهبری است که با تدابیر داهیانه خود این کشور را هدایت می‌کند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه کشور ما کشور فقیری نیست و نعمت‌های زیادی در حوزه‌های نفت و گاز و معادن وجود دارد، تصریح کرد: نحوه اداره ما باعث بروز مشکلات شده و تغییر این وضعیت تلاشی همگانی را می‌طلبد.

سیدمسعود میرکاظمی با اشاره به ارز ترجیحی و تورم بالای ۴۵ درصد و ۱۸ میلیارد دلار برای نهاده‌ها گفت: برنامه دولت سیزدهم در چند محور است که در بخش اول باید ثبات ایجاد شود و مردم اعتماد کنند.

وی افزود: حجم نقدینگی در گذشته به وجود آمده و تا پایان دولت سیزدهم این بدهی‌ها باقی است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه امروز صنعت ابریشم بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای احیای این صنعت استفاده کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست نوغان را شناسنامه گیلان و زادگاه آن را شهرستان لنگرود دانست و گفت: متاسفانه امروزه ما شاهد نابودی ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار باغات توتستان هستیم که باید احیا شوند.

پرویز محمدنژاد افزود: آنچه که امروز نظام ما از مدیران انتظار دارد ایجاد امید و نشاط در جامعه است.

وی با اشاره به اولویت‌های مهم این شهرستان و افزایش اعتبار طرح کنار گذر شهرستان لنگرود گفت: شهرک صنعتی یعقوبیه از جمله شهرک‌هایی است که می‌تواند تولیدات کشاورزی را رونق دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصفیه خانه لنگرود را یکی از نیاز‌های ضروری شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: زمین این تصفیه خانه آماده و محصور است و برای بهره برداری آن چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

پرویز محمدنژاد در ادامه به مشکل پسماند در شمال کشور اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد کارخانه کمپوست ما آماده است و می‌توان این کارخانه را تکمیل کرد و این امر نیازمند دستور ویژه است تا به اتمام برسد.

وی گفت: منابع ایجاد آب باید در شهرستان افزایش یابد و دو آب بندان با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است تا اطاقور و کومله و بخشی از شلمان و لنگرود به لحاظ آب آشامیدنی و کشاورزی تامین شود.

فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این نشست گفت: تصفیه خانه لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف است.
محمد رضا جلالی افزود: مجتمع فرهنگی بخش اطاقور با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تصفیه خانه شهر لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه لنگرود دارای سه بخش، پنج شهر، هفت دهستان و ۲۱۷ آبادی با جمعیت بالغ بر ۱۴۰ هزار جمعیت (۷۲ درصد شهری و ۲۸ درصد روستایی) است افزود: نرخ بیکاری در این شهرستان ۲۲ درصد گزارش شده است و دارای کشت زراعی با ۹ هزار و صد هکتار شالیزار و کشت باغی با ۸ هزار و ۴۵۱ هکتار و تولید ۷۱ هزار تن چای و مرکبات است.

فرماندار شهرستان لنگرود افزود: این شهرستان دارای ۲۲۰ مزرعه استخر پرورش ماهی با هزار و ۵۰۰ تن تولید، سه پره صیادی با ۷۰ تن صید و هزار و ۲۷۶ واحد صنعتی فعال با اشتغال ۴ هزار و ۱۹۵ نفر است.

وی گفت: فرسودگی شبکه آب و برق و انشعابات لنگرود، احداث دو سد لاستیکی، تسطیح هزار هکتار از اراضی شهرستان، ضرورت احداث کارخانه خوراک دام، لایروبی آبندان ها، فرسودگی راه روستایی، استهلاک و اسقاطی بودن تجهیزات و ماشین آلات راهداری، عدم اتمام پروژه چهارباند کردن کومله به اطاقور و کنار گذر چمخاله به رودسر، جمع آوری دفع پسماند و کارخانه کمپوست، هجوم گیاه سنبل آبی و پیگیری تحقق منطقه ویژه اقتصادی از اهم مشکلات این شهرستان است.

حجت الاسلام والسلمین مهدی نقوی امام جمعه لنگرود نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: امروز در دولت انقلابی و مردمی شاهد مدیرانی هستیم با برنامه تعامل متوازن به دنیا و اتکا به داشته‌های و ظرفیت‌های ملت به دنبال کره گشایی از مشکلات مردم هستند و باید شکرگذار خدای متعال باشیم.

حجت الاسلام والسلمین مهدی نقوی با بیان اینکه ۴۰ درصد برنج کشور و ۹۰ درصد چای کشور در استان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌ها برای رونق و توسعه و ایجاد اشتغال وجود دارد، اما مشکل در مدیریت این ظرفیت‌ها و منابع است.

وی با اشاره به اینکه مدارس فرسوده بسیاری در شهرستان وجود دارد و تنها سینمای شهرستان سالهاست تعطیل است خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری از حوزه‌های فراموش شده ماست که انتظار داریم با مدیریت و نگاه جامع دولت انقلابی و مردمی شاهد کم شدن مشکلات و رضایت مردم باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار