کد خبر : 36103
تاریخ انتشار : شنبه 7 اردیبهشت 1398- 01: 17

رییس پلیس راهور:

بلوار خرمشهر بلوار خاموش/ تقاطع‌هایی متعدد عامل افزایش ترافیک در رشت

بلوار خرمشهر بلوار خاموش/ تقاطع‌هایی متعدد عامل افزایش ترافیک در رشت

محمدی تقاطع‌های هم‌سطح را عامل افزایش ترافیک در رشت دانست و گفت: تراکم خودرو در بلوارهای شهر رشت به دلیل تعداد زیاد تقاطع‌های همسطح است که گره‌های ترافیکی و تراکم خودرو را تشدید می‌کند.

به گزارش گیلانستان سرهنگ «محمدرضا محمدی» امروز(شنبه، ۷ اردیبهشت) در نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارائه طرح جامع ایمنی حمل و نقل کلانشهر رشت با بیان اینکه دوچرخه وسیله پاک و ایمن است گفت: افزایش بهره‌گیری از دوچرخه به صورت قانونمند منجر به افزایش سطح ایمنی و کاهش تصادفات می‌شود.

 

رییس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه پلیس آماده جانمایی و معرفی محورهای حادثه‌خیز شهرستان رشت به‌منظور اصلاح و افزایش ایمنی در شهر است افزود: می‌توان از طریق GPS نقطه‌یابی وقوع تصادف در شهر را مشخص کرد که در دوره‌ایی این امر انجام اما متوقف شد.

 

وی وجود تقاطع‌های متعدد در سطح شهر را عامل گره‌های ترافیکی دانست و افزود: دوربرگردان‌های غیرهمسطح عاملی موثر در پیشگیری از تصادفات است.

 

محمدی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهر رشت ظرفیت احداث دوربرگردان‌های غیرهمسطح را ندارد اذعان داشت: در کلانشهرهایی مانند اصفهان و تهران احداث دوربرگردان‌های روگذر و زیرگذر از حجم ترافیک کاسته است.

 

وی ادامه داد: تراکم خودرو در بلوارهای شهر رشت به دلیل تعداد زیاد تقاطع‌های همسطح است که گره‌های ترافیکی و تراکم خودرو را تشدید می‌کند.

 

رییس پلیس راهور گیلان با اشاره به فعالیت محدود مرکز کنترل ترافیک شهر رشت گفت: بلوار خرمشهر بلواری خاموشی با حجم بالای ترافیک است که جان عابران پیاده را به خطر می‌اندازد.

 

وی اضافه کرد: بلوار افتخاری و جاده رشت- قزوین با وجود اقدامات خوبی که انجام شده همچنان از نقاط حادثه‌خیز شهر و دارای بیشترین تصادقات درون شهری است.

 

محمدی خواستار توجه بیشتر به طرح جامع ایمنی حمل و نقل کلانشهر رشت شد و افزود: باید با همکاری و همراهی مسئولان، شهر رشت را به شهر دوچرخه تبدیل کنیم.

 

وی از حضور ۲۰ پلیس دوچرخه‌سوار در سطح شهر رشت خبرداد و افزود: باید مسئولان نیز دوچرخه‌سوار شوند تا فرهنگ استفاده از دوچرخه در شهر نهادینه شود.

 

محمدی با اشاره به مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در رشت گفت: در سال جاری مسیر دوچرخه سواری مسکن مهر و چهارراه گلسار احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با اشاره به مسیر ویژه دوچرخه میدان مصلی تا میدان گیل گفت: این مسیر نیازمند ترمیم است ضمن اینکه باید مسیر گیل تا پلیس راهنمایی و رانندگی نیز دوطرفه شود.

 

در ادامه این مراسم از فعالان حوزه ترافیک شهر رشت تجلیل شد.

 

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار