کد خبر : 48138
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اسفند 1398- 04: 12

رئیس شورای تأمین آستارا:

بهبود ۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا/ پیشتازی در مبارزه با کرونا

بهبود ۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا/ پیشتازی در مبارزه با کرونا

رئیس شورای تأمین آستارا با بیان اینکه از ۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا تاکنون ۲۰ نفر بهبود یافته‌اند، گفت: در بیمارستان شهید بهشتی آستارا با کمک شبکه بهداشت و کادر پزشکان و پرستاران از بیماران مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا مراقبت‌های درمانی خوبی صورت می‌گیرد.

به گزارش گیلانستان حسن رستم‌زاد در آستارا اظهار کرد: این شهرستان جزء شهرستان‌هایی است که به‌لحاظ پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا با کمترین تنش مواجه بوده، اما به لحاظ تجهیزات و اقلام بهداشتی و ضدعفونی مانند سایر نقاط کشور در مضیقه هستیم.

وی با بیان اینکه از ۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا تاکنون ۲۰ نفر بهبودیافته و به آغوش خانواده برگشته‌اند، گفت: در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا با کمک شبکه بهداشت و کادر پزشکان و پرستاران از بیماران مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا مراقبت‌های درمانی خوبی صورت می‌گیرد.

فرماندار شهرستان آستارا محل قرنطینه بیماران مشکوک به بیماری آنفوآنزا و کرونا را بخش داخلی بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان با ۲۵ تخت عنوان کرد و افزود: تاکنون هیچ مرگ ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا و کرونا در سطح شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

به‌گفته رستم‌زاد، از همان اوایل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، شهرستان آستارا از نخستین شهرستان‌ها بود که به موضوع کرونا عکس‌العمل نشان داده و با درخواست بنده و دستور استاندار و حمایت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، واحد قرنطینه و تب‌سنج دانشگاه علوم پزشکی در پایانه مرزی این شهرستان مستقر شد.

رئیس مجمع سلامت شهرستان آستارا با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ هزار نفر از اتباع آذری و ایرانی متردد از مرز زمینی این شهرستان به لحاظ تب‌سنجی و علائم بیماری کرونا موردپایش قرار گرفته‌اند، گفت: درصورت مشاهده علائم بیماری در اتباع آذری از ورود آن‌ها به کشور خودداری می‌شود.

وی با بیان اینکه پایانه باری ایران و جمهوری آذربایجان کاملاً باز بوده و در روز، نزدیک به ۲۵۰ دستگاه کامیون در امر صادرات میوه و تره‌بار از مرز در حال تردد هستند، افزود: جهت پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا در پایانه مسافری محدودیت‌هایی از سوی دو کشور اعمال شده است.

رستم‌زاد اصل مبارزه با ویروس کرونا را پیش‌گیری و خودمراقبتی دانست و تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی هفته جاری را پیک شیوع ویروس کرونا در کشور اعلام کرده است که مردم با مراقبت‌های بهداشتی و عدم‌ترددهای غیرضرورری در سطح شهر می‌توانند از شیوع ویروس به دیگران جلوگیری کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا ضمن‌قدردانی از روشنگری رسانه‌ها بابت کاهش التهاب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: به مردم توصیه می‌شود اخبار صحیح مربوط به بیماری کرونا را از مراجع رسمی نظیر: صداوسیما، خبرگزاری‌ها و نشریات دنبال کنند.

رستم‌زاد با بیان اینکه قسمت‌های حساس و پرتردد شهر ازجمله مراکز آموزشی و دانشگاهی با مشارکت شبکه بهداشت و شهرداری‌ها گندزدایی شده است، افزود: هفته‌ای دو بار ستاد مدیریت بحران شهرستان جهت مرور اقدامات صورت‌گرفته در محل فرمانداری تشکیل و شرح‌وظایف اعضای ستاد به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری هم‌چون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. طبق آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در استان گیلان تاکنون سه نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار