کد خبر : 86272
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401- 47: 18

بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت با ۷۳ درصد افزایش به شورا ارایه شد

بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت با ۷۳ درصد افزایش به شورا ارایه شد

سرپرست شهرداری رشت گفت: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری رشت نسبت به بودجه سال گذشته، با ۷۳ درصد افزایش به شورای اسلامی این شهر تقدیم شد.

به گزارش گیلانستان، یوسف یزدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری رشت به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بررسی به شورای اسلامی شهرداری رشت تحویل داده شد.

 

وی با بیان اینکه از این مبلغ، هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های جاری است، اضافه کرد : هزینه‌های جاری در شهرداری با این نوع هزینه در سایر ادارات متفاوت است به این شکل که هزینه رُفت و روب، ایجاد فضای سبز و بخشی از کارهای عمرانی را در بودجه جاری لحاظ می‌کنیم.

 

یزدانی سهم بخش عمرانی را در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری رشت نزدیک هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: هزینه‌های جاری را در بودجه ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱، سه درصد نسبت به بودجه کاهش داده‌ایم ضمن اینکه هزینه‌های عمرانی را با سه درصد افزایش در نظرگرفتیم.

 

وی با تشریح جزئیات بودجه عمرانی در اجرای برخی از پروژه‌های مهم شهر رشت اظهار کرد: برای تملک اراضی در مسیر احداث خیابان‌ها و معابر حدود ۲۵۸ میلیارد تومان، در موضوع زیرسازی، روکش آسفالت، لکه‌گیری و ترمیم معابر نزدیک ۲۱۸ میلیارد تومان و برای طراحی، احداث خیابان، کمربندی و بلوار ۲۱۷ میلیارد تومان در نظرگرفته شده‌است.

 

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه در بودجه پیشنهادی به شورای اسلامی این شهر، برای احداث کارخانه آسفالت جدید و خرید مصالح نیز ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، خاطر نشان کرد: برای پروژه‌های نیمه تمام شهرداری رشت به تعداد حدود یکصد پروژه کوچک و بزرگ نیز ۱۱۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده‌است.

 

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت ۳۰۵ پروژه تعریف شده‌است، اظهار کرد: به این منظور برای احداث پارک، توسعه فضای سبز، کمربند سبز، حاشیه خیابان و درختکاری ۹۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده‌است.

 

سرپرست شهرداری رشت بیان کرد: احداث خیابان سعدی به سرگل، سرمایه‌گذاری مجتمع مسکونی تجاری در میدان سرگل، پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان، تقاطع غیرهسمطح فاز ۲ مسیر بلوار امام علی به میدان ولی‌عصر از جمله پروژه های شاخص شهرداری است.

 

وی اظهار کرد: بازگشایی احداث کمربندی شهیدسردار سلیمانی مسیر کانال G۵، رینگ ۹۰ متری از میدان گیل تا مسکن مهر، تعریض پل پستک و خرید وسایل برای پارک از جمله پروژه های عمرانی در سال آینده است.

 

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

 

رشت دارای پنج منطقه شهرداری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار