کد خبر : 58573
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399- 07: 14

بیانیه سما استان گیلان به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش آموز

بیانیه سما استان گیلان به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش آموز

بی تردید حماسه ها، فداکاری ها و از خودگذشتگی هایی مثل حماسه دانش آموزان عزیز در ۱۳ آبان ۵۷ بود که پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد و سبب نابودی رژیم وابسته به آمریکا گردید.

به گزارش گیلانستان، سما استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرّحمن الرحیم

یوم الله ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است .

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

روز دانش آموز، فرصتی برای تجدید عهد با قلم و کتاب، و دین و دانش است. دانش آموزی که قدر گوهر خویش را بشناسد و ارزش زندگی و زمان را بداند، مجاهدی است که در سنگر دانش به ستیز با جهل، تاریکی و بی مسئولیتی می پردازد.

روز «دانش آموز» یادآور جای گاه مهم و ارزش مند دانش آموزان در جامعه است. دانش آموزان از آن جهت دارای ارزش و اهمیت هستند که برای رشد و شکوفایی و رسیدن به کمال و صعود به قلّه های افتخار و سربلندی، قابلیت های فراوان و توان مندی های گوناگونی دارند.

بی تردید حماسه ها، فداکاری ها و از خودگذشتگی هایی مثل حماسه دانش آموزان عزیز در ۱۳ آبان ۵۷ بود که پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد و سبب نابودی رژیم وابسته به آمریکا گردید. هر چند قیام ۱۳ آبان، به شهادت عده زیادی از دانش آموزان انجامید، ولی آغازی شد برای قیامی گسترده تر که پس از اندک زمانی، کاخ ستم را درهم کوبید و طومار سیاه دودمان پهلوی را در آتش خشم ملت فروبرد و آن را به زباله دان تاریخ سپرد.

دکتر سید شمس شفیعی دبیر شورای نظارت وهماهنگی سما استان گیلان ضمن تبریک هفته وحدت از اقشار و آحاد مختلف ملت عاشورایی ایران بویژه نسل جوان و دانش آموزان و دانشجویان انقلابی خواست تا با آرمانهای شهدای گرانقدر و هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا(ره) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) تجدید میثاق کنند.

روابط عمومی شورای نظارت وهماهنگی سما استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار