کد خبر : 97608
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402- 28: 11

بیش از یک میلیون تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد

بیش از یک میلیون تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شد

.

به گزارش گیلانستان، حسین یونسی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از رشد ۵۴ درصدی ورود کشتی‌ها به مجتمع بندری انزلی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۷ فرورند کشتی به این مجتمع بندری وارد شده که این میزان در همین زمان طی پارسال ۲۴۵ فروند کشتی بود.

 

وی اضافه کرد: میزان واردات کالاها در این مدت تاکنون با ۹۰ درصد رشد در مجموع ۹۰۸ هزار تن بود که عمده کالاهای وارد شده شامل؛ غلات (جو و ذرت) چوب و آهن آلات است.

 

یونسی با اشاره رشد ۲ درصدی صادرات از این مجتمع بندری گفت: در ۶ ماه گذشته ۱۷۱ هزار تن مواد معدنی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و کنستانتره میوه از مجمتع بندری انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

 

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۹۲۵ TEU (واحدشمارش) کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با سه هزار و ۷۷۱ TEU کانتینر سال گذشته این شاخص با چهار درصد رشد همراه بوده است.

 

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

 

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور است که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال – جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار