کد خبر : 94285
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402- 50: 11

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اعلام کرد

بیش از ۲۰۰۰ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج در گیلان

بیش از ۲۰۰۰ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج در گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از تحقق بالغ بر ۹۰ درصدی پرداخت وام ازدواج توسط بانک های عامل در استان گیلان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶ هزار و ۵۸۲ مورد وام ازدواج پرداخت کردیم.

به گزارش گیلانستان، جهانبخش آرمان، با اشاره به احیای شورای عالی جوانان به ریاست آیت الله رئیسی در آذرماه ۱۴۰۱ پس از یک دهه فراموشی، اظهار کرد: به تبع آن استانداران نیز اقدام به برگزاری ستادهای ساماندهی امور جوانان در استان ها کردند و تکالیف ۲۸ دستگاه مشخص شد.

 

وی گیلان را از استان های موفق در برگزاری نشست های ستاد ساماندهی امور جوانان دانست و افزود: سال گذشته ۹۳۱۶ زوج در گیلان ازدواج کردند و لذا برای حمایت از این زوج های جوان اقدامات ارزشمندی انجام شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در گفت وگوی خبری شبکه باران، با بیان  اینکه برای نخستین بار با دستور استاندار بالغ بر ۵۲ مکان متعلق به دستگاه ها و ارگان ها و سازمان های را در اختیار زوج های جوان جهت برگزاری جشن عروسی قرار دادیم، گفت: این اماکن به صورت رایگان در اختیار زوجین قرار می گیرد.

 

آرمان، از برگزاری جشن عروسی برای ۳۳۰ زوج جوان در هفته ازدواج امسال خبر داد و تصریح کرد: ۱۳ هزار نفر نیز در جشن های وصال امسال شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه به دنبال فرهنگ سازی ازدواج آسان و آسمانی که برگرفته از آموزه های دینی ماست، هستیم، ادامه داد: نیازمند جریان سازی فرهنگی برای ازدواج آسان به دور از تجمل هستیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: به تاخیر افتادن ازدواج فقط دلایل اقتصادی ندارد و متاسفانه تغییر سبک زندگی موجب شده از ازدواج آسان دور شویم.

 

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای جوانی جمعیت نیز اشاره و عنوان کرد: برنامه ریزی جهت جوانی جمعیت نیازمند بازه زمانی پنج ساله بوده تا فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد و منجر به نتیجه شود که در این راستا به همت همه دستگاه ها نیاز داریم.

 

آرمان از تحقق بالغ بر ۹۰ درصدی پرداخت وام ازدواج توسط بانک های عامل در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: گیلان در پرداخت وام ازدواج رتبه نهم کشوری را دارد

 

وی، حدود ۲۶۰۰ نفر را در صف انتظار دریافت وام اعلام و بیان کرد: دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان به ویژه در حوزه اشتغال و مسکن نیز اهتمام دارند تا از زوجین جوان حمایت کنند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به برگزاری ۱۴ کارگاه ازدواج در سال جاری، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۳۴۰ کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج و جوانی جمعیت برگزار کردیم، زیرا با مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج آمار طلاق کاهش می یابد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار