کد خبر : 102829
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402- 12: 12

بیش از ۹۰ درصد مرکبات گیلان برداشت شد

بیش از ۹۰ درصد مرکبات گیلان برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت مرکبات از آذرماه آغاز شده و تاکنون ۹۰ درصد محصول مرکبات باغ‌های استان حاصل برداری شده است.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته افزون بر ۱۹۰ هزار تن محصول مرکبات از باغ‌های گیلان برداشت شد و امسال با توجه به مدیریت صحیح باغ‌ها، پشتکار کشاورزان و سود اقتصادی حاصل از فروش مرکبات، برداشت ۲۲۰ هزار تن محصول پیش بینی شده‌است.

 

وی با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در ۱۱ هزار و ۲۷۶ هکتار از باغ‌های گیلان از آذرماه امسال اضافه کرد: ۹۰ درصد مرکبات استان پرتقال از نوع ارقام محلی، خونی و تامسون، پنج درصد نارنگی و پنج درصد سایر مرکبات شامل نارنج، لیمو، دارابی، بالنگ و گریپ‌فروت است.

 

محمدی با بیان اینکه گیلان رتبه پنجم را در تولید مرکبات کشور دارد، خاطر نشان کرد: بیش از ۲۶ هزار بهره‌بردار مرکبات در استان فعالیت دارند و شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود عمده شهرستان‌های تولید کننده مرکبات گیلان هستند.

 

وی با بیان اینکه برداشت مرکبات در گیلان بیشتر با محصول نارنگی آغاز می‌شود، اظهار کرد: سطح زیرکشت نارنگی در استان ۶۶۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود هفت هزار و ۸۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۷۰۲ میلیارد ریال برداشت شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: ۶۱۰ هکتار باغ نارنج با پیش‌بینی تولید هفت هزار تن محصول به ارزش اقتصادی ۳۵۰ میلیارد ریال در این استان وجود دارد و ۲ واحد فرآوری مرکبات با ظرفیت ۵۸ هزار تن در شهرستان رودسر در تولید کنسانتره، اسانس و روغن مرکبات فعالیت می‌کند.

 

اوایل آذر تا اواخر دی ماه، زمان برداشت مرکبات در استان گیلان است.

 

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند؛ برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان است؛ همچنین این استان یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار