کد خبر : 4658
تاریخ انتشار : جمعه 18 تیر 1395- 25: 10

تأملی در عملکرد انتخاباتی شهردار رشت و توهم برخی از اعضای شورای شهر

تأملی در عملکرد انتخاباتی شهردار رشت و توهم برخی از اعضای شورای شهر

تحلیل صحبت ها و عملکرد شهردار نشان می دهد که ایشان حتی از میان اعضای شورای شهرِ هماهنگ خود که به ظاهر ساز مخالفت نمی زنند هم کسی را شایسته حضور در شورای آینده نمی داند.

اختصاصی درگیلان/ مدتی است که با تحلیل حرکات شهردار رشت می توان به انتخاباتی بودن اکثر فعالیت ها برای پیروزی در انتخابات شورای آینده به نفع شهردار پی برد.

جلسات شهردار با کاندیداهای احتمالی شورای شهر و برنامه ریزی برای به دست گرفتن اکثریت در شورای آینده کاملا گویای این مسأله است. به همین دلیل است که برخی از مدافعان سرسخت شهردار در شورا چندی است که دیگر مانند قبل به دفاع از عملکرد ایشان نمی پردازند و بلکه حتی آرام آرام در حد و اندازه یک منتقد عرض اندام می نمایند.

استفاده از ظرفیت هایی مانند سرای محله، انتساب و احکام جهت دار ، کمک های مالی به برخی از فعالین فرهنگی رسانه ای، تلاش برای هماهنگی اکثریت رسانه های منتقد، برگزاری جلسه های نمایشی با برخی از سایت های منتقد و مصاحبه ها و گزارشات خاص، اجرایی نمودن برخی از پروژه های محله محور و … نشانگر این واقعیت غیر قابل انکار است که برنامه ای مدون و زیرپوستی در شهرداری در حال اجراست که در آینده نزدیک بیشتر آشکار خواهد شد.

در واقع شکل گیری کمپین انتخاباتی شورای آینده با هزینه بیت المال برای به دست گرفتن اکثریت در شورای شهر کلید خورده است تا شهردار بتواند با ایجاد یک حریم امن به پیشبرد اهداف بلند مدت خود فکر نماید. ولی طرف اصلی صحبت این نوشتار برخی از اعضای متوهم شوراست.

افرادی که به گمان باطلشان فکر می کنند شهردار و تیم اقتصادی انتخاباتیش در انتخابات آینده از آنها حمایت خواهد نمود. اما واقعیتی که کم کم در حال ظهور و بروز است اینکه تقریبا همه اعضای شورای فعلی مورد توجه ایشان نبوده و بلکه شهردار به جزء یک مورد تقریبا همه اعضای شورای شهر را هماهنگ با خود ارزیابی نمی کند و این مسأله را می توان در جلسات خصوصی انتخاباتی شهردار مشاهده نمود.

لذا با یک برنامه ریزی کاملا حساب شده برخی از اعضای شورا برای پیشبرد اهداف کوتاه مدت یعنی پیروزی و به دست آوردن اکثریت اعضای شورای آینده در حال مدیریت شدن می باشند. تحلیل صحبت ها و عملکرد شهردار نشان می دهد که ایشان حتی از میان اعضای شورای شهرِ هماهنگ خود که به ظاهر ساز مخالفت نمی زنند هم کسی را شایسته حضور در شورای آینده نمی داند.

و متأسفانه اکثریت این افراد هم در یک نگاه سطحی دچار توهمی شده اند که در آینده نه چندان دور  مشخص خواهد شد که بازی خورده اند و جایی در برنامه های دراز مدت شهردار ندارند.

سخن آخر اینکه شاید یکی  از دلایل اعضای شورای شهر برای عدم تغییر شهردار، وجود پروژه های متعدد نیمه کاره و ترس از عدم اجرایی شدن آنها و در نهایت گره خوردن فعالیت های عمرانی شهر است.

اگر با نگاه جامع به همین مسأله بنگریم اتفاقا شرایط فعلی وضعیت شهر رشت با پروژه های متعدد نیمه کاره و بدهی های سرسام آور آن خود یک پازل از پازل های انتخاباتی شهردار محترم رشت برای به بن بست کشاندن طرح استیضاح ایشان است.

در واقع کار در شهرداری به مرحله ای رسانده شده است و در مسیری قرار گرفته که امکان جمع کردن وضعیت فعلی آن با فردی جدید به غیر از ثابت قدم غیر ممکن نشان می دهد که البته برداشتی سطحی و نادرست است.

بنابراین آنچه در این برهه زمانی به نفع همه نشان می دهد این است که در ماه های باقی مانده از عمر شورای فعلی بهتر است فردی کاملا بی طرف و خنثی نسبت به انتخابات در این مسئولیت قرار بگیرد تا بتواند با تمرکز در پروژهای عمرانی به جای تأمل و تفکر در پروژه انتخابات به فکر شهر رشت و پیشرفت آن باشد. امری که با حضور ثابت قدم با توجه به صرف بخش زیادی از نیرو و توانشان برای مسأله انتخابات تحقق ناپذیر نشان می دهد.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار