کد خبر : 95818
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402- 39: 21

استاندار گیلان:

تا پایان آذر هیچ برنجی وارد کشور نمی‌شود

تا پایان آذر هیچ برنجی وارد کشور نمی‌شود

استاندار گیلان گفت: با مصوبه دولت از شهریورماه تا پایان آذرماه هیچ برنجی وارد کشور نمی‌شود و در استان گیلان هم به فراجا اعلام شد اجازه ورود برنج داده نشود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان گیلان، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی موثر و کارآمد اظهار کرد: مردم باید از طریق رسانه‌ها در جریان تلاش های دولت قرار گیرند و این همراهی، توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در عمل به رسالت خود به ویژه در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام شده یا در حال اجرا، آثار مثبتی بر جامعه دارد.

 

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به گیلان افزود: در این سفر بسیاری از مزیت های کشاورزی استان شامل تولیدات گل و گیاه زینتی، وضعیت و فعالیت کارخانجات چای و شالیکوبی ها و نیز مسائل موجود در این بخش برای وزیر بیان شد و پیرو آن جلسات خوب و تصمیمات مناسبی در موضوعات مربوطه اخذ گردید، اما متاسفانه برخی به گونه‌ای غیر واقعی اطلاع رسانی کردند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان از اهمیت همصدایی و همزبانی در پیشبرد کارها گفت و خاطرنشان کرد: چندصدایی و هرج و مرج موجب اختلال در آرامش، فرهنگ، سیاست و امنیت می‌شود و با صدای واحد می توان کارها را پیش برد.

 

وی با تشریح خدمات انجام شده طی دولت سیزدهم در استان گیلان، اظهار کرد: ۲۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در استان طی این دولت فعال شد؛ ضمن اینکه میزان سرمایه گذاری در استان در این دولت نسبت به میانگین کشوری ارتقا یافته، اما برای مردم آنطور که باید این تلاش ها تبیین نشده است.

 

عباسی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری عنوان کرد: در سایه این تلاش ها نرخ بیکاری در گیلان طی دولت سیزدهم دو درصد از میانگین کشوری کمتر شد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه هم اکنون در استان، بخش تولید فعال است، اما متاسفانه کارگر ساده و مهارتی کم داریم و یا در برخی از بخش ها نداریم، اضافه کرد: بیشتر نیروها در استان تحصیلات دانشگاهی دارند که باید به سمت تقویت حوزه دانش بنیان سوق داده شوند.

 

وی گفت: هم اکنون طی پیگیری ها و با مصوبه دولت از شهریورماه تا پایان آذرماه هیچ برنجی وارد کشور نمی‌شود و در استان گیلان هم به فراجا اعلام شد اجازه ورود برنج داده نشود.

 

عباسی عنوان کرد: ما جلوی ورود برنج داخلی از مازندران و برنج خارجی از سمت سایر استان ها را بسته ایم تا بازار، تنظیم و خرید از کشاورزان انجام شود.

 

وی ادامه داد: باید هزینه تمام شده محصول برنج کاهش یابد و تحلیل وضعیت بازار برنج هم از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ انجام شود، چراکه باید مبنای کار از سال ۱۴۰۰ قرار داده شود. در آن سال کشور با اختلالات و نوسانات ارزی مواجه بود و کسی قادر به خرید برنج ۱۵۰ هزار تومانی نبود، اما الان در ۱۴۰۲ همان برنج ۱۴۰۱ مبنای خرید قرار گرفته و برنج در بازار ۷۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است.

 

استاندار گیلان قیمت برنج را منصفانه دانست و افزود: بازار در حال تنظیم است تا برنج قیمت واقعی خود را پیدا کند و بدون ایجاد شوک و تورم در بازار، قیمت متعادل و مناسب سازی شود.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش ها برای حل مشکلات از جمله در حوزه کشاورزی و محصولاتی چون چای، برنج، زیتون، کیوی و نیز در زمینه اشتغال و مسکن، اضافه کرد: باید روی شعارهایی که دولت سیزدهم بر آن تاکید دارد و در راستای تحقق آن ها کار و تلاش کرده هم کار کرد.

 

عباسی با انتقاد از افتتاحیه طرح ها و پروژه هایی که با دستپاچگی و شتابزدگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: باید خدمات دولت و نظام به درستی منتقل شود و مردم از نزدیک در جریان این تلاش ها قرار گرفته و از نقاط قوت نظام به روشی صحیح و درست مطلع شوند.

 

استاندار گیلان همچنین بر امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه تاکید و اضافه کرد: باید مردم را پای کار آورد و نکات مثبت عملکرد دولت را بازنشر داد؛ در آستانه سفر رئیس جمهور به استان چند پروژه مهم به اتمام رسیده و برخی هم مراحل پایانی خود را طی می کند که باید به نحو شایسته در این رابطه اطلاع رسانی کنیم.

 

وی از رسانه ملی نیز خواست با تنوع بخشی به تولیدات رسانه ای با در نظر گرفتن تنوع قومیت، تولید محتوای فاخر را در دستور کار خود قرار دهد و از یکنواختی خارج شده و جذابیت بیشتری برای مردم داشته باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار