کد خبر : 97956
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402- 10: 12

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تاکید کرد؛

تبیین جایگاه هویتی گیلان دستاورد مهم اجلاس بیستم پیرغلامان حسینی

تبیین جایگاه هویتی گیلان دستاورد مهم اجلاس بیستم پیرغلامان حسینی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم همراهی در اجرای مؤثر برنامه‌های اجلاس بیستم گفت: تبیین جایگاه هویتی گیلان دستاورد مهم اجلاس بیستم پیرغلامان حسینی است.

به گزارش گیلانستان، محمد مهدی نیازمند ظهر سه شنبه در نشست خبری بیستمین دوره اجلاس پیر غلامان حسینی در گیلان، اظهار کرد: اجلاس بیستم پیر غلامان حسینی در گیلان منجر به معرفی جایگاه هویتی استان می‌شود.

 

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع در اجلاس بیستم پیر غلامان حسینی در گیلان خبر داد و افزود: محوریت برنامه‌های اجلاس پیر غلامان حسینی در گیلان بر پایه پرداختن به شاخص‌های هویتی و مذهبی گیلان استوار است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از برگزاری همایش تجلیل از ستایشگران بانو در این استان خبر داد و اضافه کرد: حضور بانوان ستایشگر مکتب آل الله در اجلاس بیستم از مهم‌ترین اتفاقات این اجلاس است.

 

نیازمند با اشاره به وجود آئین‌های سنتی در گیلان، بیان کرد: معرفی و پرداختن آئین‌های ملی سنتی گیلان در خلال برنامه‌های اجلاس بیستم بسیار اهمیت دارد.

 

وی از برگزاری همایش روایت حسینی نهضت جنگل در اجلاس بیستم خبر داد و افزود: در اجلاس بیستم پیر غلامان حسینی به ابعاد شخصیتی روحانی شهید میرزا کوچک پرداخته می‌شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به حضور پیر غلامان ملی و کشور به نقاط مختلف استان، بیان کرد: پیر غلامان ملی و بین المللی به نقاط دارای شاخص‌های هویتی استان گیلان، منازل شهدا و علما و بزرگان استان حضور پیدا می‌کنند.

 

نیازمند از همایش عصری با شعر آئینی گیلان خبر داد و اضافه کرد: در این برنامه از شاعران آئینی که مفاخر ادبی استان گیلان تجلیل می‌شود.

 

وی با اشاره به وجود ارزشمند شهید مداح و ستایشگر در گیلان، افزود: یادواره شهدای مداح از مهم‌ترین برنامه‌های بیستمین اجلاس پیر غلامان حسینی گیلان است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم همراهی و همدلی در اجرای مؤثر برنامه‌های اجلاس بیستم، اضافه کرد: تبیین جایگاه هویتی گیلان دستاورد مهم اجلاس بیستم پیرغلامان حسینی است.

 

نیازمند از حضور ۴۵ مهمان خارجی در اجلاس بیستم پیر غلامان حسینی خبر داد و بیان کرد: معرفی شاخص‌های هویتی و دینی گیلان به مهمانان خارجی بسیاری اهمیت دارد.

 

وی ادامه داد: بعد از ۱۹ دوره برگزاری، زمان اجلاس از محرم و صفر به ربیع الاول تغییر پیدا کرده است و این مهم می‌تواند نقطه عطفی برای برپایی هر چه باشکوه‌تر اجلاس باشد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر اجلاس بیستم در استان بیان کرد: آئین افتتاحیه اجلاس پیر غلامان حسینی ساعت ۱۹ روز سه شنبه ۱۱ مهر در مجتمع زیباکنار رشت برگزار می‌شود.

 

نیازمند از دیدار عیدانه پیر غلامان حسینی با خانواده معظم شهدای گیلان خبر داد و اضافه کرد: پیر غلامان اقصی نقاط کشور و چندین کشور اسلامی روز چهارشنبه ۱۲ مهر با خانواده معظم شهدا در استان گیلان دیدار می‌کنند.

 

به گفته وی، اختتامیه اجلاس پیر غلامان حسینی با حضور ۵۰۰ ستایشگر مکتب آل الله و رئیس سازمان صدا و سیما در روز پنج شنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در مصلای بزرگ رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حامد پنجشنبه , ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۴۷

شما از کجا فهمیدید که تبیین شده برای نسل جوان که اینو به عنوان نتیجه. همایش مذکور مطرح میکنی؟

رفتن به نوار ابزار