کد خبر : 79761
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401- 40: 11

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه برداشت‌های غیرمجاز از بستر رودخانه‌های گیلان پیگیری قضایی می‌شود

ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه برداشت‌های غیرمجاز از بستر رودخانه‌های گیلان پیگیری قضایی می‌شود

​آقایی با بیان اینکه متولیان امر در استان گیلان نباید به رودخانه‌ها به چشم معدن نگاه کنند گفت: در مورد برداشت‌های غیرمجاز رودخانه‌ها، عدم کنترل و نظارت و ترک فعل دستگاه‌های متولی پرونده‌های متعددی در دستگاه قضایی گیلان تشکیل شده است.

به گزارش گیلانستان، «احمد آقایی» شامگاه (چهارشنبه، ۲۹ تیر) در جمع خبری اقدامات دستگاه قضایی برای برخورد با برداشت‌های غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: متاسفانه این بحث در سال‌های اخیر مناطق مختلف گیلان را با مشکل مواجه کرده است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان عنوان کرد: به دلیل عدم نظارت متولیان اصلی نظیر آب منطقه‌ای در حوزه برداشت مصالح رودخانه‌ای در گیلان شاهد برداشت‌هایی بی‌رویه و غیر اصولی هستیم که شرایط بسیار سختی را برای مردم ایجاد کرده و بستر جاری شدن سیلاب را فراهم ساخته است.

 

آقایی با تاکید بر اینکه جاری شدن سیلاب‌ها تاکنون خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های استان گیلان و کشاورزان وارد آورده است اذعان داشت: هدف اصلی از برداشت مصالح رودخانه‌ها لایروبی آنها، جداره‌سازی و جلوگیری از بروز سیلاب است اما می‌بینیم که این امر رعایت نمی‌شود و تنها برداشت شن از کف رودخانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه به علت برداشت‌هایی بیش از حد و غیرمجاز اکثر رودخانه‌های استان به شدت عمیق شده‌اند یادآور شد: در شرایط اینچنینی کشاورزان استان گیلان نمی‌توانند از آب رودخانه‌ها برای اراضی کشاورزی و زراعت استفاده کنند زیرا عمق رودخانه‌ها به شدت افزایش یافته است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان افزود: تاکید ما این است که نگاه به برداشت رودخانه‌ها در گیلان باید تغییر کند و سازمان‌های متولی هم باید نسبت به استحکام بخشی به رودخانه‌ها و هدایت آب‌های سطحی و جاری با هدف جلوگیری از سیلاب اقدام کنند.

 

آقایی با تاکید بر اینکه متولیان امر در استان گیلان نباید به رودخانه‌ها به چشم معدن نگاه کنند اظهار داشت: قانون کاملا مشخص کرده که در کنار پایه‌های پل‌ها باید چه مقدار برداشت مصالح انجام شود اما چون در این قسمت هیچ نظارتی نیست زیر پایه‌های پل‌ها کنده و نهایتا با اولین سیلاب تخریب می‌شود.

 

وی با اعلام این خبر که در مورد برداشت‌های غیرمجاز رودخانه‌ها، عدم کنترل و نظارت و ترک فعل دستگاه‌های متولی پرونده‌های متعددی در دستگاه قضایی استان گیلان تشکیل شده است خاطرنشان کرد: کسانی که خسارتی به پل‌ها و رودخانه‌های استان وارد می‌کنند و مردم از آنان شاکی هستند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و دستگاه قضایی در این مورد بسیار پیگیر و جدی است.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار