کد خبر : 101706
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402- 08: 21

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) :

تشکیل روضه های خانگی در افزایش دانش نسبت به دین موثر است

تشکیل روضه های خانگی در افزایش دانش نسبت به دین موثر است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بر لزوم برگزاری هیات خانگی تاکید کرد و گفت: تشکیل جلسات روضه خانگی در افزایش دانش نسبت به دین، بسیار مفید و مؤثر است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم روضه خانگی که در رشت برگزار شد، با اشاره به لزوم برگزاری هیأت خانگی، اظهار کرد: این مجالس در طول سال بنا به مناسبت‌های مختلف می‌تواند یک ظرفیت برای تجمیع خانواده‌ها باشد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سابقه برگزاری روضه‌های خانگی در ایران بسیار زیاد و بر روی آن سرمایه گذاری شده است، افزود: برای برگزاری هر چه بیشتر هیأت‌های خانگی باید پیگیری شود چرا که اثر زیادی بر خانواده و محله‌ها می‌گذارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مجالس روضه خانگی پیوند بین خانواده‌ها را افزایش می‌دهد، ادامه داد: تشکیل جلسات روضه خانگی در افزایش دانش نسبت به دین، بسیار مفید و مؤثر است.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه برخی خانواده‌ها از آسیب‌های زیادی رنج می‌برند، افزود: فلسفه وجود خانواده این است که انسان در آن به کمال می‌رسد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در غرب حضور دو انسان زیر یک سقف فارغ از اینکه زن و مرد باشند را هم خانواده معنا کرده‌اند و حالا همین موضوع را در کشورهای اسلامی نیز تجویز می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: در تغییر نگاه‌ها باید تلاش کنیم و اگر در خانواده نگاه انسانی حاکم باشد و حقوق یکدیگر حفظ شود اختلافات کاهش پیدا می‌کند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: نگاه‌های سیاسی و مصرف‌گرایی کاذب در محیط خانه از آسیب‌هایی است که خانواده‌ها با آن درگیر می‌شوند.

 

آیت‌الله رمضانی گفت: خانواده حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرشار از کمک به فقرا، ایثار و از خودگذشتگی بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار