کد خبر : 105985
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1403- 39: 12

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد؛

تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم

تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت سیزدهم پوشش طرح فیبر نوری۲۰ میلیون خانوار را تعهد داریم.

به گزارش گیلانستان، میثم عابدی ظهر پنج شنبه در سفر به رودسر و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی توسعه فیبر نوری منازل کسب و کار از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم آغاز شده است که ۲۰ میلیون پوشش را تعهد داریم که تا پایان دولت ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۳ میلیون اتصال تا پایان سال جاری در کشور رقم خواهد خورد، افزود: در طول برنامه ۵ ساله هفتم ۲۰ میلیون اتصال برنامه ریزی شده انجام گرفته شده است.

 

عابدی مزیت مهم این طرح را سرعت بخشیدن به طرح‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها سبب می‌شود سرویس‌هایی با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه بر بستر شبکه به مردم ارائه شود.

 

عابدی ادامه داد: این طرح چون بر بستر فیبر نوری بوده از پایداری و کیفیت بالاتری برخوردار است که امیدواریم شرکت‌ها در این فضای رقابتی که به وجود آمده سرعت‌های بالاتر را با قیمت پایین‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

 

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷ میلیون پوشش را ایجاد کردیم و تعهد ما بر این است که آن را به ۱۴ میلیون پوشش گسترش دهیم.

 

گام نخست اجرای پروژه فیبر نوری در گیلان توافق با حوزه شهری است

 

«سعید زاهدی» مدیر کل ارتباطات فناوری اطلاعات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه گام نخست اجرای پروژه فیبر نوری توافق با حوزه شهری است، گفت: گام دوم توسعه آن در حوزه روستاها خواهد بود.

 

زاهدی تصریح کرد: مقرر شده ۵۶ حوزه شهری گیلان تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد و حداقل ۸۰ درصدی که برای این پروژه تعریف شده تلاش ما بر این است تا کل استان را تحت پوشش قرار دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار