کد خبر : 68097
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400- 12: 12

در قالب طرح «همگام با کشاورز» انجام شد؛

توزیع بیش از ۱۴ تن انواع کود شیمیایی در میان شالیکاران رودباری

توزیع بیش از ۱۴ تن انواع کود شیمیایی در میان شالیکاران رودباری

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: بیش از ۱۴ تن انواع کود شیمیایی رایگان در قالب طرح همگام با کشاورز در میان شالیکاران رودباری توزیع شد.

به گزارش گیلانستان، سروش ابراهیمی با اشاره به اهمیت اجرای طرح همگام با کشاورز، اظهار کرد: طرح تغذیه و خودکفای برنج از سال ۹۷ توسط بسیج جامعه کشاورزی و همکاری سپاه و جهاد کشاورزی در سه بخش بلوکات، رحمت آباد و رستم آباد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۵۷ روستا تحت پوشش این طرح هستند، افزود: در بازه زمانی سه ساله ۱۷۰ مورد آزمون خاک در این روستاها انجام شده و حدود ۱۲ و نیم تن کود گرانول دوسولفاته، پنج سولفاته و ۶۰۰ لیتر کود مایع سیلیکات پتاسیم در اختیار حدود ۱۱۰۰ نفر از کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار با اشاره به اقدامات این اداره در راستای تسهیل بخشی به امورات کشاورزان، گفت: از خرداد ماه امسال تا کنون کودهای مورد نیاز شالیکاران از جمله گرانول دوسولفاته (پتاسیم منیزیم) و کود مایع سیلیکات پتاسیم در مجموع یک تن و ۴۵۰ کیلو با ارزشی بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بین ۱۲۰ شالیکار توزیع شده است.

ابراهیمی ادامه داد: از جمله اهداف این اقدام در شهرستان توان افزایی کشاورزان، آموزش و ترویج، پایین آوردن بخشی از هزینه‌ها و در نتیجه افزایش سطح کیفی و کمی برنج در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی و برابر منویات مقام معظم رهبری در شعار سال است.

وی همچنین یادآور شد: مقدمات این طرح در شهرستان از جمله پشتیبانی، بکارگیری ۱۳ کارشناس تخصصی مرتبط، آموزش میدانی و در شالیزار از جمله اقداماتی است که قبلاً صورت گرفته است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار