کد خبر : 104698
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402- 07: 1

خداقوت آقای سخنگو؛

تکیه بر اصل “نزدیکی با رسانه‌ها به جای ایجاد مارپیچ‌های سکوت” ویژگی بارز جواد شفیعی ثابت در ایام انتخابات

تکیه بر اصل “نزدیکی با رسانه‌ها به جای ایجاد مارپیچ‌های سکوت” ویژگی بارز جواد شفیعی ثابت در ایام انتخابات

شفیعی ثابت با پاسخگویی شبانه روزی، بی‌واسطه و با اصل دسترس بودن فارغ از محدودیت‌های زمانی ارتباط حسنه با مجموع رسانه‌ای استان برقرار کرد.

به گزارش گیلانستان، ابراهیم افشاری فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت:

روند بی‌ثبات روابط عمومی استانداری گیلان، علی رغم همه توانایی‌های کادر جوان و مجرب روابط عمومی در طی دو سال اخیر بر همه اصحاب رسانه فرض سال سخت انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه اطلاع‌رسانی را نزدیک‌تر از همیشه کرده بود که در چنین شرایطی به واسطه ضعف‌های مشهود در مدیریت روابط عمومی در ستاد مرکزی، برعهده گرفتن اطلاع‌رسانی انتخابات یک ریسک محسوب می‌شد.

در چنین شرایطی بود که جواد شفیعی ثابت با تکیه بر نیت امام رضایی و البته تلاش‌های شبانه روزی توانست برگی درخشان در سابقه خدمتی خود به یادگار بگذارد.

شفیعی ثابت با پاسخگویی شبانه روزی، بی‌واسطه و با اصل دسترس بودن فارغ از محدودیت‌های زمانی به گونه‌ای ارتباط حسنه با مجموع رسانه‌ای استان برقرار کرد که همه کمبودهای مورد انتظار در یک ساختار معیوب روابط عمومی به چشم نیامد.

قدرت بالای ریسک‌پذیری عقلانی، احترام و اعتماد به محاسن خلق ارتباطی فی مابین ستاد و رسانه و سرعت در انتشار داده‌های آماری دارای ارزش توسط شفیعی ثابت فضای گمانه زنی و تحریف اخبار را به پایین‌ترین سطح ممکن رساند.

نکته مهم دیگر استفاده به جا از ظرفیت رئیس ستاد در انتشار اخبار و دوری از ورود به جزئیات انتخاباتی از دیگ محاسن تکنیکی کار سخنگو و دبیر ستاد انتخابات گیلان بود که جمیع این ویژگی‌ها پیش از برگزاری، حین برگزاری و پس از برگزاری انتخابات نیز باعث تداوم ثبات عملکردی در سخنگوی ستاد انتخابات گیلان بود.

بار دیگر اعتماد به جوانان متعهد در حوزه‌های رسانه‌ای و آگاهی آنان از فرضیه غلط سانسوریسم رسانه‌ای و تکیه بر اصل نزدیکی به رسانه به جای ایجاد مارپیچ‌های سکوت منجر شد تا عملکرد سخنگو و دبیر ستاد انتخابات گیلان مورد تأیید اصحاب رسانه استان گیلان فارغ از هر نگاه سیاسی قرار گیرد.

باید تقدیر مناسب هم از سوی اصحاب رسانه و هم از سوی نیروهای بالادستی ستادی از عملکرد سخنگوی ستاد صورت گیرد تا رویه مثبت عملکردی اطلاع‌رسانی در سطح استان فراگیر شود.

 

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار