کد خبر : 76714
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1400- 17: 13

در قالب اردوی راهیان نور؛

ثبت‌نام بیش از ۲ هزار دانشجوی گیلانی برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور

ثبت‌نام بیش از ۲ هزار دانشجوی گیلانی برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان گفت: بر اساس آمار تاکنون بیش از دو هزار دانشجوی گیلانی برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور و در قالب اردوهای راهیان نور ثبت‌نام کردند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار محمدعلی ستیزه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برپایی اردوهای راهیان نور یک گام مؤثر در اشاعه فرهنگ شهادت در کشور است، اظهار کرد: استکبار با بمب باران رسانه‌ای سعی دارد تا فرهنگ ایثار، فداکاری، جهاد و ازخودگذشتگی را در جامعه کمرنگ کند و به این منظور بهترین راه برای جلوگیری از این کار برپایی اردوهای راهیان نور در کشور است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین در کشور خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب «جهاد تبیین» یک فریضه قطعی و فوری است که هر فرد رسانه‌ای و جوانی باید آن را تحقق بخشد لذا راهیان نور از معدود برنامه‌هایی است که فضای جهاد تبیین را فراهم و چه‌بسا پیش برده است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به برپایی اردوهای راهیان نور در ایام کرونا در گیلان گفت: در دوران کرونا اعزام زائر به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور برای حفظ سلامت جامعه تصمیم بر این شد تا اردوهای راهیان نور متوقف شود و ما نیز سریعاً راهبرد خود را تغییر داده و از بستر فضای مجازی بهره لازم را بردیم.

ستیزه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی شهدا‌ بیان کرد: در دوران کرونایی تصمیم گرفتیم از بستر فضای مجازی برای راهیان نور استفاده کنیم و به‌نوعی راهیان نو را به خانه‌های مردم ببریم‌ زیرا باید جوانان و دانش آموزان را با فرهنگ شهدا آشنا کرد.

وی از تولید بیش از ۳۶۰ دقیقه کلیپ در خصوص راهیان نور توسط دانش آموزان خبر داد و افزود: «رویداد سرمشق» باهدف اشاعه فرهنگ ایثار و برپایی راهیان نور مجازی در گیلان توسط بسیج دانش‌آموزی استان گیلان برگزار و در ۱۸ شهرستان ۱۸ کلیپ ۲۰ دقیقه‌ای، درمجموع ۳۶۰ دقیقه نماهنگ ساخته و از شبکه شاد آموزش‌وپرورش پخش و استقبال خوبی از این تولیدات شد.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ساخت مستند و نماهنگ از مناطق عملیاتی جنوب کشور در حال انجام است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک یک تیم رسانه‌ای دانش‌آموزی (تدوین‌گر، مجری، فیلم‌بردار و…) به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام و با ساخت برنامه‌های متنوع (از مدرسه تا معبر و روایت خوبان) ضبط و پخش از بستر فضای مجازی منجر به گسترش فرهنگ شهادت در جامعه می‌شود.

مسؤول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان با ابراز خرسندی از استقبال بی‌نظیر دانشجویان به‌منظور شرکت در راهیان نور افزود: بر اساس آمار تاکنون بیش از دو هزار دانشجوی گیلانی برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور و در غالب اردوهای راهیان نور ثبت‌نام کرده و هماهنگی‌‌های لازم در این خصوص در حال انجام است ولی در صورت ابلاغ هر محدودیت جدید امکان اتخاذ هر تصمیم تازه‌ای وجود دارد.

به گفته دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان برای شرکت در راهیان نور، تزریق هر سه دز واکسن کرونا الزامی بوده و تنها افرادی در مناطق عملیاتی حضور خواهند یافت که واکسن زده باشند.

ستیزه، دستورالعمل‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا را توسط ستاد راهیان نور استان گیلان را لازم‌الاجرا دانست و بیان کرد: تمام اقدامات و دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا استان ابلاغ کنند، حتماً انجام خواهد شد چراکه خودمان را تابع مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانیم بنابراین هر محدودیتی که متوجه سلامت مردم باشد و ستاد مقابله با کرونا اعلام کند در نظر گرفته و پیاده‌سازی خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار