کد خبر : 32845
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397- 27: 10

جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می شود

جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار می شود

سرپرست اداره کل کتابخانه های گیلان از برگزاری نخستین جشنواره‌ منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گیلان خبر داد و گفت: ۵۰ قصه‌گو در این جشنواره رقابت می‌کنند.

به گزارش گیلانستان پریسا کرمی  با اشاره به اینکه نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود،  اظهارکرد: این جشنواره در هشت منطقه برگزار می شود که استان گیلان یکی از این مناطق است.

کرمی بابیان اینکه این جشنواره در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه سال جاری در سالن اجتماعات فرهنگیان دهکده ساحلی شهرستان انزلی برگزار می‌شود، افزود: ۵۰ قصه‌گوی کتابدار از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و قزوین با هم به رقابت می پردازنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فراخوان  این جشنواره آذر ماه امسال با گروه هدف کتابداران علاقمند و مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و تربیتی منتشر شد، افزود: در این جشنواره علاوه بر دعوت از چهره‌های فرهنگی و فعالان حوزه کتاب دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان نیز حضور یافته و برنامه‌های متنوع و شادی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان به حضور «بهرام شاه‌محمدلو»  بازیگر توانمند معروف به آقای حکایتی به عنوان مهمان ویژه این جشنواره نیز اشاره و تصریح‌کرد: این هنرمند که همه دهه شصتی‌ها از وی خاطرات فراوانی دارند در این جشنواره حاضر و در کتابخانه باران رشت برای اعضای این کتابخانه قصه می گوید.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره روز سه‌شنبه ۲۵ دی ماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و با سخنرانی آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در سالن اجتماعات فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی برگزار می‌شود، افزود: بعد از مراسم افتتاحیه ۵۰ قصه‌گوی شرکت کننده در این جشنواره در سه نوبت در حضور داوران به ارائه قصه خود می‌پردازنند.

کرمی با اشاره به موضوع قصه‌ها، گفت: قصه‌گویان می‌توانند با موضوعات آزاد و برگرفته از کتاب‌های کتابخانه‌ها به ارائه قصه بپزدارنند. در پایان از میان شرکت‌کنندگان شش نفر به عنوان قصه‌گوهای برگزیده منطقه گیلان به مرحله کشوری راه یافته و با سایر مناطق در مرحله کشوری به رقابت می پردازنند.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره نیز عصر روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه در همین سالن و با معرفی نفرات برگزیده برگزاری می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار