کد خبر : 45680
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 دی 1398- 06: 17

استاندار گیلان تاکید کرد:

حمایت از تریبون‌های عمومی قانونمند با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی

حمایت از تریبون‌های عمومی قانونمند با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی

زارع انتخابات را زمینه ساز تقویت ضریب امنیت ملی عنوان کرد و گفت: از تریبون‌های عمومی قانونمند با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق و برمبنای تقویت هویت ملی و انسجام اجتماعی، حمایت شود.

به گزارش گیلانستان «ارسلان زارع» در ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای توسعه کشور و پیگیری منافع ملی و به لحاظ نقش تقنینی و نظارتی جایگاه مهم و موثری دارد، اظهار داشت: انتخابات از حیث تأثیرگذاری و مشارکت مردم به‌مثابه یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی، در هر برهه‌ای از زمان به‌ویژه امسال به‌واسطه شرایط بین‌المللی و داخلی، دارای اهمیتی به‌سزاست.

استاندار گیلان گفت: انتخابات علاوه بر اینکه مهمترین ابزار اِعمال حق تعیین سرنوشت می‌باشد، زمینه‌ساز تقویت ضریب امنیت ملی و  نماد مردم سالاری دینی است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: افزایش حضور در جمع مردم برای بیان خدمات دولت و نظام به منظور امیدافزایی و تشویق آنان برای مشارکت گسترده در انتخابات، جزو انتظارات از فرمانداران است.

زارع اظهار داشت: برای تحقق مشارکت گسترده مردم، علاوه بر اعتمادسازی، باید از ظرفیت احزاب، تشکل‌های سیاسی، نخبگان، دانشگاهیان، سمن‌ها، معتمدان، فرهنگیان، روحانیان و گروه‌های مرجع استفاده کنیم.

زارع بر ضرورت تعامل شایسته و مطلوب با رسانه‌ها و مطبوعات نیز تأکید کرد و گفت: از تریبون‌های عمومی قانونمند با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق و برمبنای تقویت هویت ملی و انسجام اجتماعی، حمایت شود.

وی پایداری و پافشاری مردم بر اعتلای آرمان‌های انقلاب را بسیار مهم توصیف و خاطرنشان کرد: از اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران و تمامی دست اندرکاران امر برگزاری، نظارت و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتظار دارم همواره قانون را مبنا و محور گفتار و کردار خویش قرار دهند تا براین اساس اعتماد مردم برای مشارکت در انتخابات تقویت شود.

استاندار گیلان اجرای قانون را مستلزم دانستن و تسلط بر آن و نیز آیین نامه‌های مربوطه دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دست اندرکاران انتخابات در سطوح مختلف از اهمیت خاصی برخوردار بوده و همواره مورد تأکید است.

گفتنی است، استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار