کد خبر : 62961
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399- 57: 17

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان؛

حمایت از فعالیت‌های گردشگری آبی/ بیش از ۹ هزار هکتار آب‌بندان در گیلان وجود دارد

حمایت از فعالیت‌های گردشگری آبی/ بیش از ۹ هزار هکتار آب‌بندان در گیلان وجود دارد

خرمی حمایت از فعالیت‌های گردشگری آبی در گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بیش از ۹ هزار هکتار آب‌بندان در گیلان وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای بخش‌های مختلف از جمله گردشگری استفاده کرد.

به گزارش گیلانستان، «وحید خرمی» با بیان اینکه بیش از ۹ هزار هکتار آب‌بندان در گیلان وجود دارد و باید از ظرفیت آن‌ها به نحو بهینه استفاده کرد اظهار داشت: اگر فرمانداری‌ها فعالیت گردشگری که مورد تأیید آن‌ها است را اعلام و معرفی کنند شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان آغاز به کار فعالیت‌های گردشگری آبی در بسترهای قانونی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه آب بندان‌ها دارای قابلیت‌های ارزشمندی هستند تصریح کرد: گیلان دارای موقعیت اقلیمی ممتاز و ظرفیت‌های آبی کم نظیری است که باید به شکل مناسبی مورد استفاده قرار گیرد.

خرمی لایروبی انهار و رودخانه‌ها در راستای حمایت از فعالیت‌های کشاورزی استان گیلان را نیز متذکر شد و ابراز داشت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان در انجام مطالعات و برنامه‌ریزی‌های خود در راستای ساخت سدهای گوناگون و احداث و توسعه شبکه‌های آبیاری -زهکشی به توسعه گردشگری مبتنی بر آب توجه ویژه‌ای دارد.

وی تأمین منابع آب کشاورزی را در گیلان بسیار مهم برشمرد و با بیان اینکه گیلان برای تأمین آب در این بخش منابع مختلفی از جمله سد سفیدرود را داراست تصریح کرد: آب‌بندان‌ها نیز جایگاه خوبی در بحث تأمین آب زراعی کشاورزی دارند به طوری‌که در گذشته آب مورد نیاز بخش اعظمی از فعالیت‌های کشاورزی از طریق آن‌ها تأمین می‌شد.

*ذخیره سازی حدود ۷۹۳ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از ذخیره چیزی حدود ۷۹۳ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد سفیدرود تا تاریخ ۲۵ بهمن خبر داد و ابراز داشت: استفاده مناسب از آب باران برای انجام شخم زمستانه امری است که کشاورزان پرتلاش گیلان باید به آن اهتمام داشته باشند و می‌توانند از بارش‌های باران بهترین استفاده ممکن را ببرند.

خرمی به ساخت سدهای مخزنی و سدهای لاستیکی در گیلان نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هم‌اکنون دو سد مخزنی پلرود و دیورش در استان در حال ساخت است خاطرنشان کرد: برخی از نقاط استان گیلان در محدوده خارج از سدسفیدرود هستند از سویی دیگر احداث سدهای لاستیکی و بزرگ در استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ساماندهی آب‌بندان‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌های تدوین شده و لایروبی رودخانه‌ها و انهار را از جمله نیازهای اساسی استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: از آن‌جا که گیلان استانی با مزیت فعالیت‌های کشاورزی محسوب می‌شود بنابراین تامین آب مورد نیاز فعالیت‌های کشاورزی در این استان از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار