کد خبر : 65078
تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1400- 56: 17

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

حمایت از ۷۱ موسسه قرآنی/ بیش از ۲ هزار گیلانی آموزش‌های قرآنی را فرا گرفتند

حمایت از ۷۱ موسسه قرآنی/ بیش از ۲ هزار گیلانی آموزش‌های قرآنی را فرا گرفتند

فاضلی با اشاره به برگزاری ۳۵ دوره مجازی کلاس قرآن در سال گذشته گفت: بیش از ۲ هزار گیلانی آموزش‌های قرآنی را فرا گرفتند.

به گزارش گیلانستان، «فیروز فاضلی» با تشریح فعالیت‌های قرآنی سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهارداشت: در حال حاضر ۵۲ موسسه فعال قرآن و عترت تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مشغول فعالیت هستند که نسبت به تعداد ۲۳ باب سال ۹۲ نشان از رشد ۱۲۶ درصدی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در سال گذشته، ۸۰ نمایشگاه قرآنی در سراسر استان دایر شد که با رشد صددرصدی نسبت به سال ۹۲ همراه بود افزود: ۵۰ برنامه آموزش‌ قرآنی نیز برگزار شده و قرآن آموزان مباحث مطروحه را فرا گرفتند.

وی در ادامه تعداد حافظان و قاریان قرآن کریم استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در گیلان حافظ و قاری قرآن بوده که از این تعداد پنج هزار نفر مرد و هشت هزار و ۲۰۰ نفر زن هستند.

فاضلی تعداد موسسات قرآنی حمایت شده را ۷۱ موسسه برشمرد و عنوان کرد: کلاس‌های قرآن در دوران فراگیری ویروس کرونا به خاطر حفظ سلامت قرآن‌آموزان و مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا، غیرحضوری برگزار شد که در این راستا سال گذشته شاهد تشکیل ۳۵ دوره مجازی آموزش قرآن در مراکز و موسسات قرآنی استان بودیم.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار گیلانی از آموزش‌های قرآنی بهره‌مند شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از حمایت ۱۲۸ میلیون ریالی از فعالیت‌های قرآنی استان در سال گذشته خبرداد و تاکید کرد: همچنین ۱۸ میلیون تومان توسط معاونت قرآنی و ۱۲ موسسه قرآنی استان اهدا شد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار