کد خبر : 34163
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397- 37: 17

مدیرکل آموزش و پرورش:

خلق آثار هنری زمینه شکوفایی خلاقیت‌ دانش آموزان را فراهم می‌کند

خلق آثار هنری زمینه شکوفایی خلاقیت‌ دانش آموزان را فراهم می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: خلق آثار هنری به ویژه در قالب فیلم‌های کوتاه توسط دانش‌آموزان بستر و زمینه لازم برای شکوفایی خلاقیت‌های آنان را فراهم می‌کند.

به گزارش گیلانستان نادر جهان‌آرای پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم رشد اظهار داشت: نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در حوزه مباحث هنری به ویژه با خلق آثار هنری در تعمیق و انتقال بیشتر مفاهیم آموزشی و تربیتی به آنان بسیار تأثیرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های هنری فرصت‌های بسیار زیادی در پیش‌رو دارند عنوان کرد: کمتر کسی است که در فضای ذهنی خود به انجام فعالیت‌های هنری علاقمند نباشد و این احساس ارزشمند در دانش‌آموزان بیش از دیگران وجود دارد.

جهان‌آرای انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی با استفاده از ابزار هنر و فیلم را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده علمی مفاهیمی که به وسیله زبان هنر و فیلم به دانش‌آموزان انتقال داده می‌شود در مقایسه با سایر شیوه‌ها ماندگاری بیشتری دارند.

وی پی بردن به عمق تأثیرگذاری هنر هفتم در زندگی و هدایت دانش‌آموزان به سمت خلق آثار هنری در حوزه‌های مختلف را از جمله مزایای برگزاری جشنواره فیلم رشد خواند و گفت: بستر ساخت آثاری در زمینه مفاهیم بلند هنری در قالب فیلم‌های کوتاه،‌ بلند و سینمایی باید در خانواده آموزش و پرورش فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضمن توصیه به دانش‌آموزان برای نقش‌آفرینی بیشتر در حوزه خلق آثار هنری اظهار داشت: گیلان از دیرباز به‌عنوان استان پیشتار در قالب خلق مفاهیم فرهنگی مطرح بوده و هنرمندان آن در این زمینه‌ها در سطوح استانی،‌ ملی و بین‌المللی صاحب جایگاه ویژه‌ای هستند.

جهان‌آرای با اشاره به اینکه معلمان و مدیران آموزشی باید نقش هدایت‌گرایانه خود را برای سوق دادن دانش‌آموزان به خلق آثار هنری به خوبی ایفا کنند افزود: از تمام نهادهایی که در زمینه مفاهیم فرهنگ‌ساز فعالیت می‌کنند درخواست دارم با مجموعه آموزش و پرورش گیلان بیشتر همکاری کنند.

وی بر لزوم مشارکت و تعامل بیشتر تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌های فعال در حوزه مباحث هنری با آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد و اظهار داشت: مدیران و معلمان نیز ضمن ارائه مفاهیم تربیتی و آموزشی باید زمینه را برای استفاده بیشتر از ابزارهای هنری در کلاس‌ها فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خلق اثر هنری توسط قوه عقل و احساسات پاک دانش‌آموزان را دریچه‌ای به سمت ارتقاء سطح زندگی آنان در آینده دانست و عنوان کرد: کسانی که در حوزه فرهنگ‌سازی و امورات فرهنگی نقش مؤثری دارند باید بستر اجرای فعالیت‌های فرهنگ‌ساز را در گیلان فراهم کنند.

به گزارش تسنیم، امروز همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه چهل و هشتمین دوره جشنواره فیلم رشد،‌ اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی دانش‌آموزان و فرهنگیان فیلم‌ساز و چهارمین جشنواره دانشجو،‌ معلمان فیلم‌ساز در رشت برگزار شد.

لازم به ذکر است که در پایان این جشنواره از برگزیدگان متخب در حوزه ساخت فیلم‌های کوتاه و آثار هنری آموزشی با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار