کد خبر : 101961
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402- 05: 12

رئیس کل دادگستری گیلان:

دستگاه‌های دولتی در انتخابات به نفع اشخاص، تبلیغ نکنند

دستگاه‌های دولتی در انتخابات به نفع اشخاص، تبلیغ نکنند

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دستگاه‌های دولتی نباید در مسیر انتخابات به نفع اشخاص خاصی تبلیغ کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی باید تذکرات و تعهدات لازم از آنها گرفته شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه دوشنبه ۴ دی ماه در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با بیان اینکه انتخابات یک امر سیاسی و توام با هیجان است، اظهار کرد: قطعا مشکلاتی که پیوست هر کار سیاسی است در انتخابات هم وجود دارد.

 

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص دعوت مردم به مشارکت در انتخابات آتی، افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق فرمایشات ایشان تلاش کنیم.

 

رئیس شورای قضایی گیلان رویکرد ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را رویکردی پیشگیرانه دانست و گفت: پیشگیری همواره امری مطلوب، کم هزینه و پر کابرد است و باید مصوبات این ستاد با قوت پیگیری شود.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: باید آسیب‌ها و تهدیدها در دوره‌های قبلی انتخابات همچنین راهکارهای برون رفت از این آسیب‌ها شناسایی و بیان شود تا در موارد مشابه از این تجربیات استفاده کنیم.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه باید به اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت تخلف، تذکرات لازم داده شود، تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی نباید در مسیر انتخابات به نفع اشخاص خاصی تبلیغ کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی باید تذکرات و تعهدات لازم از آنها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: همه سازمان‌ها باید اخبار و اطلاعات خود را به این ستاد ارسال کنند همچنین گزارش عملکرد کاملی از شورای‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان ها به مرکز ارائه شود.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، رئیس کل دادگستری استان با توصیه بر حفظ شور انتخاباتی در استان، گفت: امید که شاهد انتخابات پرشور و رضایت بخشی در کشور باشیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار