کد خبر : 106201
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403- 33: 18

رئیس کل دادگستری گیلان:

راه‌اندازی شعبه ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های خبرنگاران/ حمایت جدی دستگاه قضایی از طرح “نور” و برخورد قاطع با هنجارشکنان

راه‌اندازی شعبه ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های خبرنگاران/ حمایت جدی دستگاه قضایی از طرح “نور” و برخورد قاطع با هنجارشکنان

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: با عده‌ای که از سرویس‌های جاسوسی خارج کشور دستور و پول گرفته‌اند تا در اماکنی همچون پیاده راه شهرداری هنجارشکنی کنند، برخوردی قاطع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس قضایی گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز (دوشنبه) در نشست با جمعی از اصحاب رسانه و نخبگان گیلان اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند حرکت‌هایی رو به جلو، کم هزینه و پرفایده برای توسعه و پیشرفت استان و کشور ایجاد کنند.

 

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به مطالبه جمعی از خبرنگاران مبنی بر داشتن دادسرای ویژه رسانه در مرکز استان، گفت: به زودی یک شعبه‌ی ویژه و تخصصی در دادسرا برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی اصحاب رسانه راه‌اندازی خواهد شد زیرا معتقدیم بازپرس و دادیاری که به امورات خبرنگاران رسیدگی می‌کند باید جنس رسانه و کارکردهای آن را بشناسد.

 

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی بر ضرورت پاسخگویی و ارتباط موثر دستگاه قضایی با اصحاب رسانه تأکید کرد و افزود: همه مکلف به پاسخگویی و ارتباط موثر با اصحاب رسانه و صاحبان افکار عمومی در جامعه هستند.

 

وی یکی از مهمترین انتظارات خبرنگاران را تقویت نظارت‌ها برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر مطالعاتی که پیش از حضور در گیلان داشتم و همانگونه که در روز معارفه نیز اعلام کردم، سازمان بازرسی را جهت تقویت نظارت بر سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی فعال کرده‌ام.

 

وی به موضوع فساد در استان گیلان اشاره کرد و گفت: هر کجا که فساد باشد اعتماد مردم از دست خواهد رفت از این رو اولویت اول ما در استان گیلان مبارزه و مقابله با فساد است و یکی از معاونین را رأساً برای رسیدگی به این پرونده‌ها قرار داده ایم.

 

رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی برای ما وجود ندارد، افزود: در جریان مبارزه با فساد دست‌های قدرت و متجاوز را در بسیاری از بخش‌ها از جمله آزادسازی رودخانه‌ها قطع کرده‌ایم.

 

وی از حمایت قضایی و حقوقی از گزارشگران فساد در گیلان خبر داد و گفت: قانون از کسی که فساد را گزارش کند نه تنها برخورد نمی‌کند بلکه حمایت و پاداش نیز می‌دهد.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی اجرای ناقص طرح هادی را یکی از معضلات استان برشمرد و گفت: اجرای طرح هادی در گیلان با استان‌های همجوار قابل قیاس نیست به گونه‌ای که اقدامات ناعادلانه‌ انجام شده در آن در قاموس هیچ قانون و آیین‌نامه‌ای نمی‌گنجد.

 

رئیس‌کل دادگستری گیلان به مقوله رعایت حجاب و عفاف در استان اشاره کرد و افزود: حجاب شرع خدا و قانون جاری در حاکمیت است و همه باید رعایت حجاب و عفاف را بپذیریم چرا که جدای از احکام الهی، تبعات بی‌حجابی در جامعه خود را نشان خواهد داد.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه رعایت قانون عفاف و حجاب هم در شرع و هم در قانون مورد تاکید قرار گرفته، بیان کرد: اجرای قانون عفاف و حجاب بسیار مهم است و باید با تدبیر باشد از این رو برخورد با مصادیق بدحجابی نیز توسط ضابطین قضایی آموزش دیده باید انجام شود.

 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی نه تنها در اجرای “طرح نور” از نیروی انتظامی حمایت جدی می‌کند، بلکه هدایتگر و پشتیبان نیز می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این طرح بنا نداریم برای افرادی که آنان نیز دختران ما هستند پرونده سازی کنیم اما با عده‌ای که لجاجت کرده، آموزش دیده‌اند و با برنامه هدفمند می‌آیند و از سرویس‌های جاسوسی خارج کشور دستور و پول گرفته‌اند تا در اماکنی همچون پیاده راه شهرداری رشت با پوشش‌هایی نامناسب هنجارشکنی کنند، برخوردی قاطع خواهیم نمود.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار