کد خبر : 106121
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1403- 40: 16

رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد:

قضات محاکم قضایی از بازداشت های غیرضروری اجتناب نمایند

قضات محاکم قضایی از بازداشت های غیرضروری اجتناب نمایند

نشست شورای مدیران دادگستری استان به ریاست رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، نشست شورای مدیران دادگستری استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان در ابتدای این نشست از اقدامات روسای دادگستری ها و دادستان های استان گیلان تقدیر کرده و تصریح کرد: سخنان و رهنمود های ریاست معزز قوه قضائیه فصل الخطاب بوده و باید نقشه راه مدیران قضایی استان قرار گیرد.

 

وی با تصریح و توجه و اهتمام به امور زندان ها در استان گفت: در برنامه عملیاتی سال جدید نیز به زندان ها توجه زیادی شده است و بایدکسانی که مستحق ماندن در زندان نیستند مانند محکومان مالی و مهریه در اسرع وقت آزاد شوند.

 

رئیس شورای قضایی استان در ادامه با تاکید بر صدور قرارهای تامین اظهار داشت: قضات محاکم قضایی باید از بازداشت های غیرضروری اجتناب نمایند.

 

وی بازدید از انبارها و پارکینگ های شهرستان را امری ضروری دانست و افزود: باید نظارت مستمر بر آن ها صورت گیرد تا خودروها بدون دلیل در پارکینگ ها توقیف نشوند.

 

این مقام ارشد قضایی کاهش پرونده های معوق را از مطالبات دستگاه قضایی برشمرد و ابراز داشت: باید کارگروه هایی در راستای کاهش چنین پرونده هایی در هر شهرستان تشکیل شود تا با همفکری و نظرات کارشناسی، اقدامات موثر در این زمینه صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار