کد خبر : 95834
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402- 36: 20

معاون فرهنگی سازمان بسیج کشور:

دشمنان نمی‌خواهند افتخارات ایران بعد از انقلاب اسلامی دیده شود/ روایت انقلاب با هنر ماندگار می شود

دشمنان نمی‌خواهند افتخارات ایران بعد از انقلاب اسلامی دیده شود/ روایت انقلاب با هنر ماندگار می شود

معاون فرهنگی سازمان بسیج کشور گفت: افتخارات امروز را مدیون خانواده های شهدا و جان فشانی های جوانان این مرز و بوم هستیم .‌

به گزارش گیلانستان، نشست خبری هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در خانه تاریخی شهید میرزا کوچک خان جنگلی برگزار شد.

 

سردار علی مقواساز در این مراسم اظهار کرد: گیلان مهد بزرگ مردانی است که از خاک وطن و اسلام دفاع کردند و تا آخرین قطره خون در برابر ظلم و استکبار ایستادند.‌

 

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه شهید میرزا کوچک جنگلی مومن ، مخلص، مبارز، اصیل ، استکبار ستیز، هنرمند، شاعر، انقلابی، متفکر که از در برابردشمنان ایران و دین اسلام ایستاد گفت: این جشنواره هدفش روایت است، همه می توانند در هر نقطه از ایران افتخارات منطقه یا محله ای که در آن زندگی می کنند را روایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای طیف خاصی نیست، افزود : روایتگری مردمی ، هنرمندانه و هوشمندانه از شاخص های این جشنواره شمرده می شود.

 

مقوا ساز با اشاره به اینکه رسانه های غربی و دشمنان انقلاب و اسلام به نوعی درصدد هستند افتخارات ایران بعد از انقلاب دیده نشود، تصریح کرد : با برپایی چنین جشنواره ای در سطح کشور نقاط قوت و فعالیت های گسترده هر منطقه هنرمندانه عنوان می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه روایت انقلاب اسلامی با هنر ماندگار می شود ،خاطر نشان ساخت: دشمنان می خواهند افتخارات و توانمندیها دیده نشود با برپایی چنین جشنواره هایی دروغ های دشمنان اتقلاب و نظام بیش از پیش هویدا خواهد شد.‌

 

معاون فرهنگی سازمان بسیج کشور اظهار داشت: افتخارات امروز را مدیون خانواده های شهدا و جان فشانی های جوانان این مرز و بوم هستیم .‌

سرهنگ منشوری معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی یک عالم فرهیخته بود، اظهار کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب میرزا یک انقلاب مینیاتوری در پهنه گیلان و استان‌های شمالی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه گیلان دیار بزرگ مردانی است که مذهب تشیع را پذیرفتند، گفت: گیلان دیار عالمانی چون آیت الله بهجت، آیت الله احسانبخش، آیت الله رودباریان و آیت الله امینیان است و دانشمندانی چون پروفسور فضل الله رض و سمیعی را دردخود پرورانده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گیلان بزرگترین طنزپرداز یعنی کیومرث صابری (گل آقا) را در خود پرورش داده، افزود: گیلان دیاری است سبزی جنگل‌هایش سایه بر جلگه نیفکنده تا شاید کشاورزی در زیر آن سایه عرق خود را خشک کند.

منشوری با اشاره به اهدای صدها شهید به انقلاب اسلامی از استان گیلان بیان کرد: گیلان تنها استانی است که در واقعه عاشورای حسینی حضور داشت، شهید اسلم دیلمی که در خدمت امام حسن بود و در روز عاشورا در جوار سیدالشهدا شهید می‌شود.

وی با اشاره به افتخارات استان گیلان در دوران کرونا گفت: گیلان نخستین شهید سلامت را تقدیم وطن کرد، گیلان ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی دارد و امیدواریم تمام مسؤولان کشوری توجه ویژه‌ای در عرصه فرهنگ به این استان سرسبز داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار