کد خبر : 65408
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1400- 32: 22

مجید عزیزی مطرح کرد‌‌؛

راهکار خروج از مشکلات‌ شهری، مشورت و اعتماد به جوانان است

راهکار خروج از مشکلات‌ شهری، مشورت و اعتماد به جوانان است

دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گیلان، گفت: احصای مشکلات، هم‌اندیشی با نخبگان، اعتماد به جوانان و مشورت برای ارائه طرح‌ های مختلف، می‌تواند گامی موثر در مسیر پیشرفت و توسعه شهری باشد.

به گزارش گیلانستان، مجید عزیزی امروز در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت روز شهادت شهید مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: معلمان همواره چراغ فروزان برای هدایت فرزندان این مرزوبوم بودند اگرچه در مقابل ایثارشان کم‌لطفی می‌بینند اما هیچ‌گاه از تعهد و عشق خود به آموزش عقب‌نشینی نکرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم تعیین راهبردها با مشارکت نهادها و شهروندان برای رویارویی با مشکلات شهری، گفت: تعدد معضلات و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و پژوهش برای پیدا کردن راه حل‌های علمی و منطقی با مشارکت شهروندان می‌تواند تحولی محسوس در شهرها ایجاد کند.

دبیر حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده از خرد جمعی برای یافتن مسیری مشخص، افزود: حل مشکلات زمانی محقق خواهد شد که از نظرات مختلف همه اقشار جامعه بخصوص نخبگان علمی و دانشگاهی در مراکز تصمیم‌سازی استفاده گردد و نباید در موضوعات مختلف که با سرنوشت مردم ارتباط دارد دچار توهم خودرأیی شویم.

عزیزی با اشاره به اینکه مدیریت شهری می‌تواند به دنبال ایجاد محیطی بهتر، مساعدتر، مؤثرتر و دلپذیرتر برای کلیه ساکنان یک شهر باشد، تصریح کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت در مدیریت‌شهری، ناکارآمدی ساختار مدیریت شهرداری‌ها و به تبع آن اصلاح ساختار سیستمی آن است، مدیران شهری، باید در پاسخ دادن و غلبه بر محدودیت ها و مشکلات شهری به بهترین شکل عمل کنند، زیرا رابطه مستقیمی با سلامت جسمی و روانی جامعه ما دارند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین آثار مشارکت در فرایند برنامه‌ریزی و مدیریت شهری می‌توان به ایجاد علاقه و اعتماد در مردم برای توسعه و پیشرفت و کاهش تمرکزگرایی اشاره کرد، گفت: بنابراین مهم‌ترین ابزار برای مدیریت‌شهری موفق، بهره‌گیری از مشارکت و همکاری مردم در جامعه است.

دبیر حزب توسعه و عدالت استان گیلان با اشاره به اینکه برای تقویت و گسترش امر مشارکت مردم در برنامه‌ریزی، شناخت عوامل مؤثر بر این امر ضروری است، بیان کرد: مشارکت در کشور ما پدیده تازه‌ای نیست اما با رشد شهرنشینی و به تبع آن تغییر الگوی مشارکتی، لزوم بازبینی در این مفهوم و ارایه الگوی مناسب با نیازهای امروزی شهروندان احساس می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار