کد خبر : 95565
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402- 37: 16

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت:

چشم طمع برخی متخلفان به استفاده از حریم راه‌ها در گیلان است

چشم طمع برخی متخلفان به استفاده از حریم راه‌ها در گیلان است

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به چشم طمع برخی متخلفان به استفاده از حریم راه‌ها در استان گیلان، گفت: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قاطع می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مجید عزیزی عصر چهارشنبه در نشست ساماندهی محورهای جاده‌ای رشت، اظهار کرد: در شهرستان رشت یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه وجود دارد که نگه‌داری از آن بر عهده راهداری است.

 

وی با بیان اینکه نگهداری از راه‌های رشت کار بسیار دشواری است، افزود: در چنین شرایط آب و هوایی و اقلیمی گیلان، نگهداری از راه‌های استان و بویژه رشت کار راحتی نیست.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه این شهرستان به دلیل گردشگر پذیر بودن و دارا بودن منابع طبیعی مانند کوه و جنگل و دریا مورد استقبال همیشگی گردشگران است، گفت: در کنار مزایا و عوایدی که گردشگری برای اقتصاد شهرستان می‌تواند به ارمغان بیاورد اما این حجم از تردد نیازمند مراقبت و بهسازی دائم است.

 

عزیزی با اشاره به اینکه بر اساس ضوابط هرگونه ساخت و ساز در اطراف جاده‌ها باید با مجوز از اداره راهداری باشد، اضافه کرد: در گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی مطبوع و جذابیت زیادی که برای سکونت هم‌وطنانمان از اقصی نقاط کشور وجود دارد شاهد سرازیر شدن جمعیت و افزایش قیمت ملک هستیم.

 

وی با بیان اینکه برخی متخلفان به استفاده از حریم راه‌ها چشم طمع دوخته‌اند، افزود: برخورد قاطع و جدی با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها مورد تاکید است.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه به دلیل وسعت راه‌ها، رسیدگی به تخلفات برای راهداران در این شهرستان بسیار دشوار است، گفت: در این بین نقش بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای روستا نیز بسیار کارگشا است و آنها با گزارش به موقع خود از تخلفات، باید در برخورد با متخلفان مؤثر عمل کنند.

 

عزیزی، امنیت جاده‌ای را یکی از مهم‌ترین موضوعات در اداره راهداری برشمرد و گفت: شهرستان رشت یکی از پرحادثه‌ترین مناطق در تلفات عابرین پیاده در کل استان است.

 

وی با بیان اینکه استفاده گسترده از تابلوهای غیرمجاز و تجاوز به حریم راه، تردد را پرخطر کرده است، افزود: وضعیت خاص اقلیمی و ترافیک شدید در برخی از راه‌ها، سبب استهلاک زودرس علائم جاده‌ها شده است که برطرف کردن این موارد و همچنین توجه ویژه به روشنایی مسیرها می‌تواند در کاهش تلفات و خسارات، مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار