کد خبر : 84636
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آذر 1401- 58: 21

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطرح کرد؛

راهیابی ۱۶ اثر از گیلان به مرحله نهایی جشنواره پژوهش‌سراها

راهیابی ۱۶ اثر از گیلان به مرحله نهایی جشنواره پژوهش‌سراها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ارسال بیش از سه هزار اثر به جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش آموزی گفت: ۱۶ اثر از استان گیلان به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، محمد فائزی بعد از ظهر پنجشنبه در سومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش آموزی گیلان با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره گفت: این آثار با موضوعاتی همچون سلول بنیادی، نجوم، زیست، فناوری، رباتیک، نانو، ادبیات، کدنویسی، آزمایشگاه، حمل و نقل، گیاهان دارویی و انرژی نوین است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه بیش از ۳ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تقویت فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش‌های فردی و گروهی بین دانش آموزان است.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان ۲۴ منطقه آموزش و پرورش گیلان به این جشنواره اثر ارسال کرده‌اند، بیان کرد: ۱۶۹ اثر این دانش آموزان در مرحله نخست و استانی این جشنواره داوری شد.

 

فائزی تصریح کرد: از بین آثار داوری شده در مرحله استانی، ۱۶ اثر و ۱۳ دانش آموز به مرحله کشوری راه یافتند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: ایجاد زمینه طراحی و انجام طرح‌های تحقیقی، پژوهشی و فناوری، استعداد یابی و استعداد پروری و ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار