کد خبر : 95272
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402- 05: 22

استاندار گیلان تاکید کرد؛

راه اندازی قرارگاه جهادی رونق تولید و اشتغال در گیلان / بانک‌ها ۸۵ درصد منابع را صرف تولید کنند

راه اندازی قرارگاه جهادی رونق تولید و اشتغال در گیلان / بانک‌ها ۸۵ درصد منابع را صرف تولید کنند

استاندار گیلان از تشکیل قرارگاه جهادی رونق تولید و اشتغال در استان خبر داد و گفت: مشکلات و چالش‌های مسیر تولید و اشتغال گیلان زیر ذره بین این قرارگاه قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان اظهار کرد: بررسی راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود در عرصه تولید و اشتغال مورد تاکید است.

 

وی از تشکیل قرارگاه جهادی رونق تولید و اشتغال در گیلان خبر داد و افزود: مشکلات و چالش‌های مسیر تولید و اشتغال گیلان زیر ذره بین این قرارگاه قرار گیرد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام واحدهای تولیدی فعال، نیمه‌فعال و تعطیل استان گیلان باید احصاء و به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه شود، اضافه کرد: اجازه ندهیم تولید و تولیدکننده به بن بست برسد باید یاری رسان بخش اشتغال باشیم.

 

عباسی با اشاره به شعار سال با عنوان افزایش تولید، مهار تورم، بیان کرد: امروز تولیدکنندگان نیاز به تشویق و حمایت دارند و می‌طلبد در این بخش دلسوزانه عمل کنیم.

 

وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های زیادی در عرصه تولید دارد و عرصه‌ها شناسایی و کاربری آنها نیز مشخص شده‌است، افزود: واکاوی و دسته بندی طرفیت‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های بخش تولید بسیار اهمیت دارد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید ۸۵ درصد منابع را صرف تولید کنند، گفت: برخی از بانک‌ها از نظر منابع و مصارف خوب عمل کردند، ضمن اینکه قرار بر این بود تا بانک‌های خصوصی نیز وارد میدان شوند.

 

عباسی با بیان اینکه بانک‌ها هم باید اسامی واحدهای تولیدی که قصد پرداخت بدهی را ندارند برای راستی آزمایی اعلام کنند، اضافه کرد: البته همیشه نگاه بر این باشد که واحدهای تولیدی نقش مؤثری در جامعه در بخش‌هایی اعم از اشتغال، رونق تولید و سرمایه‌گذاری دارند بنابراین باید توافقی مشکلات واحدهای تولیدی را مرتفع و کارها را پیش ببریم.

 

وی با بیان اینکه تسهیل و رفع موانع تولید نشان می‌دهد که گاهی بسیاری از گِره‌ها در بخش تولید را می‌توان با دست باز کرد و نیازی به بروکراسی اداری نیست، افزود: تمام سعی ما بر این است که از نظر تولید و اشتغال بر اساس برنامه راهبردی دولت عمل کرده و با آن همراه باشیم و این مهم را نیز راستی آزمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار