کد خبر : 19394
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396- 06: 17

رتبه پنجم گیلان در نظام رتبه‌بندی پرونده‌های مختومه شده

رتبه پنجم گیلان در نظام رتبه‌بندی پرونده‌های مختومه شده

رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: استان گیلان در نظام رتبه‌بندی پرونده‌های مختومه شده در کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گیلانستان، احمد سیاوش پور امروز در گفت‌وگویی با اشاره به فراوانی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی اظهار کرد: ورودی پرونده به دستگاه قضائی در سطح کشور به ازای هر یک‌صد هزار نفر پرونده در کشور برابر ۱۲۱۰ پرونده است.

وی بابیان اینکه استان گیلان نسبتاً از فراوانی بالایی در تعداد پرونده‌های قضایی قرار دارد، افزود: گیلان با متوسط پرونده ۱۴۱۱ فقره در جایگاه پنجم کشور به لحاظ ورودی پرونده دسته‌بندی‌شده است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان همچنین به شاخص پرونده‌های ورودی نسبت به مختومه های آن اشاره کرد و گفت: در کشور به ازای هر یک‌صد هزار نفر ۱۲۱۶ فقره پرونده مختومه می‌شود.

سیاوش پور بابیان اینکه در گیلان متوسط پرونده‌های مختومه شده ۱۴۱۲ فقره هست، خاطرنشان کرد: استان گیلان در نظام رتبه‌بندی پرونده‌های مختومه شده در کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد تقریباً به همان میزانی که پرونده وارد جریان قضائی می‌شود به همان مقدار نیز پرونده‌ها مختومه می‌شوند.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با ابراز نگرانی از تعداد بالای پرونده‌های ورودی در سیستم قضائی گیلان افزود: باید با راهکارهای پیشگیرانه مانع از افزایش تعداد پرونده‌های قضائی در گیلان شویم.

سیاوش پور بیان کرد: با کاهش پرونده‌های ورودی می‌توان پرونده‌های قضائی را با دقت و کیفیت بالاتری رسیدگی کرد، گرچه در حال حاضر پرونده‌ها با دقت بررسی می‌شوند اما روند رسیدگی به پرونده‌ها بسیار سخت است.

وی نرخ تراکم پرونده قضائی در سطح کشور را ۱.۱۴ اعلام کرد و گفت: نرخ تراکم در گیلان ۱.۰۷ است که در جایگاه پنجم کشوری قرار داریم و این بیانگر عملکرد مثبت دستگاه قضائی گیلان نسبت به متوسط عملکرد کشور است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان بابیان اینکه در سال ۹۴ گیلان در شاخص تراکم پرونده قضائی در رتبه دوم قرار داشت، گفت: عملکرد دستگاه قضائی گیلان مطلوب است اما به این مقطع راضی نیستیم و معتقدیم باید عملکردها در گیلان افزایش پیدا کند.

سیاوش پور با اعلام اینکه میزان ورودی پرونده‌های قضائی به دادسراها در شش ماه نخست سال جاری تاکنون ۱۱ درصد افزایش‌یافته گفت: مراجع قضائی گیلان ۷ درصد بیشتر نسبت به ایام مشابه در سال ۹۵ پرونده‌ها را مختومه نموده‌اند که نشانه بار سنگین کار، بر دوش قضات و کارکنان دادگستری استان گیلان هست./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار