کد خبر : 51488
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399- 03: 17

رشت دستخوش ناآرامی‌ها در سایه بی‌کفایتی‌ها

رشت دستخوش ناآرامی‌ها در سایه بی‌کفایتی‌ها

گویا هر چه به‌روزهای پایانی عمر فعالیتی شورای پنجم رشت نزدیک می‌شویم رشت دستخوش ناآرامی‌های بیشتری در سایه بی‌کفایتی‌های سریالی می‌شود.

به گزارش گیلانستان امروز شهر باران‌های نقره‌ای حال‌وروز خوشی ندارد، از وضعیت نامطلوب آسفالت سطح رشت گرفته تا فضای سبزی که بیشتر شایسته لقب فضای زرد است، از عدم اتمام پروژه روان آب‌های سطحی گرفته تا بناهای تاریخی با قدمت همچون ساختمان ساعت که خطر ریزش و نابودی‌اش چند سالی به صدا درآمده  و همه این‌ها دغدغه‌هایی هستند که چند سالی است به آفتی برای این شهر تبدیل‌شده‌اند.

در این میان بسیاری از صاحب‌نظران و شهروندان رشت معتقدند که بخش عمده‌ای از مشکلات حاکم بر این شهر به‌واسطه عملکرد ضعیف، مداخله‌های بی‌مورد و زیاده‌خواهی‌های برخی از اعضای شورا و درنهایت انتخاب افرادی ناکارآمد توسط شورانشینان برای تصدی جایگاه شهردار رشت رقم خورده است.

اما در این میان عملکرد شورای پنجم رشت نیز که منجر به موارد تلخی ازجمله فقدان یک‌ساله شهردار برای این شهر شد نسبت به دوره‌های پیشین بیشتر به چشم آمده و قابل‌تأمل تر است.

اعضای شورای پنجم رشت که در ظاهر همواره سعی داشتند خود را متحد و هماهنگ معرفی کنند، طی سه سال از دوران فعالیتشان در قالب دو گروه پنج و ۶ نفره برای یکدیگر با ادبیات متفاوت حریف طلبیدند تا گردوخاک رجزهایشان به چشم مردم رشت رفت.

در جریان انتخاب شهردار توسط اعضای شورای پنجم رشت و وقفه یک‌ساله‌ای که در این مورد رقم خورد نارضایتی شهروندان از شورانشینان به اوج رسید و به‌واسطه عملکرد نامطلوب اعضای شورا، شهر رشت یک سال بدون شهردار بود و این اتفاق تلخ موجب شد تا در نشستی که با حضور اعضای شورا و یکی از مدیران کشوری در ساختمان شورای شهر رشت برگزار شد شهر رشت لقب «بدون صاحب” را کسب کرد.

اما درنهایت و پس از یک سال کش‌وقوس با رأی ۱۰ تن از مجموع ۱۱ عضو شورای شهر رشت ناصر حاج محمدی به‌عنوان یک فرد غیربومی شهردار رشت شد.

حال اما باگذشت حدود یک سال از حضور حاج محمدی بر کرسی مدیریت شهری رشت، بازهم زمزمه‌هایی مبنی بر استیضاح شهردار رشت به گوش می‌رسد.

اخیراً حجت جذب یکی از اعضای شورای شهر رشت طرح سؤال از شهردار رشت را مطرح و این طرح در شورا اعلام وصول شد و بر اساس قانون ناصر حاج محمدی شهردار رشت موظف است در نخستین جلسه علنی شورا جهت پاسخگویی به سؤالات حضور پیدا کند.

اما موضوع دیگری که این روزها مایه تعجب و موجب نگرانی نسبت به‌سلامت اقتصادی شهرداری رشت شده، برگزاری مناقصه‌ای تحت نظارت سازمان پسماند شهرداری رشت است که در آن ۱۱ میلیارد تومان مابه‌التفاوت وجود دارد رقمی که آن‌قدر بزرگ بوده تا نتوان ادعای اشتباه در مناقصه را مطرح کرد و اگر این موضوع برملا نمی‌شد قرار بود این مبلغ هنگفت به جیب چه افرادی سرازیر شود و یا نقش نظارتی شورانشینان در این‌گونه مناقصه‌ها در کدام ردیف اعتمادی و عملکردی قرار می‌گیرد؟

پس از رسانه‌ای شدن این مناقصه پُر از شبهه تاکنون دو تن از مدیران ارشد شهرداری رشت استعفا داده‌اند، اما آیا فقط استعفا می‌تواند پاسخ مناسبی برای مدیرانی که در این مناقصه مداخله داشته‌اند باشد، هرچند که شهردار رشت در نشست خبری خود منکر ارتباط استعفای مدیران مرتبط با مناقصه شد.

گویا هر چه به‌روزهای پایانی عمر فعالیتی شورای پنجم رشت نزدیک می‌شویم رشت دستخوش ناآرامی‌های بیشتری در سایه بی‌کفایتی‌های سریالی می‌شود .

یا از طرفی دیگر صرف شعار تغییر نگاه مدیریتی از شهروندان توجیه مناسبی برای دفاع از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث مجتمع تفریحی در دل آرامستان باغ رضوان به‌منظور تنویر افکار عمومی نیست که همچنان جای خالی نظارت صحیح شورای اسلامی شهر رشت را در مصوبات این‌چنینی روایت می‌کند.

معرفی افراد تازه‌وارد به‌عنوان شوالیه سوار بر اسب سفید که قرار است منجی رشت از تمام فلاکت‌ها و بدبختی‌ها باشد توسط شورانشینان بازی باخت باختی است که استیضاح را به ارمغان می‌آورد.

 حال باید منتظر ماند تا ببینیم آیا اعضای شورا از پاسخ‌های شهردار رشت قانع می‌شوند و یا اینکه شصت و نهمین شهردار رشت نیز پس از یک سال برکنار خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار