کد خبر : 102194
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402- 17: 0

رایزن فرهنگی ترکیه:

رشت شبیه برخی از شهرهای ساحلی در ترکیه است/ خواهرخواندگی رشت و ترابزون به نتیجه می‌رسد

رشت شبیه برخی از شهرهای ساحلی در ترکیه است/ خواهرخواندگی رشت و ترابزون به نتیجه می‌رسد

.

به گزارش گیلانستان، فیرات بایار رایزن اول فرهنگی ترکیه به مناسبت هفته رشت با شهردار و اعضای شورای شهر رشت دیدار کرد.
محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار اظهار کرد: امیدوارم طی این ایامی که در رشت حضور داشتید توانسته باشیم پذیرایی خوبی از شما انجام دهیم و از نخستین سفری که در ابتدای شروع فعالیتتان در کشور ایران دارید خاطره خوبی برایتان رقم خورده باشد.
 وی با بیان اینکه شهر رشت بزرگترین شهر شمالی کشور است افزود: رشت یکی از شهرهای با سبقه بسیار بالا و قدیمی ایران است و در گذشته دروازه اروپا بود .
 کارگرنیا با اشاره به اینکه آمادگی کامل در شورا و شهرداری رشت به منظور تقویت تعاملات دوسویه وجود دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته قرار داد خواهرخواندگی ما بین رشت و یکی از شهرهای ترکیه منعقد شده بود ، انتظار داریم تعاملات ما بین این شهرها افزایش پیدا کند.
خواهر خواندگی رشت و ترابزون ترکیه به نتیجه می رسد
رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه نیز در این دیدار با قدردانی از میهمان نوازی مدیریت شهری رشت اظهار کرد: در این سفر بسیاری از مناطق زیبای رشت را بازدید کردم و رشت شهر زیبایی است.
فیرات بایار با بیان اینکه رشت شبیه برخی از شهرهای ساحلی در ترکیه است افزود: در صورت تمایل مجموعه مدیریت شهری رشت می توانم بسترهای تعاملات بیشتر ما بین این شهر را برقرار کنم و با توجه به اینکه رشت و ترابزون ترکیه در گذشته با یکدیگر خواهر خواندگی داشتند ، می توانیم زمینه های تعاملات بیشتر را با رشت مهیا کنیم.
وی با تاکید به اینکه ایران در شهر ترابزون ترکیه کنسولگری دارد بیان کرد: شخصا با شهردار ترابزون آشنایی دارم و وی فردی بسیار پُر تلاش و توانمند است.
رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه با تاکید به توسعه بیشتر روابط شهرهای رشت و ترابزون افزود: یقینا با توجه به سبقه خواهر خواندگی می توانیم بسیار زودتر به نتیجه برسیم.
فیرات بایار با تاکید به اینکه ترکیه در دنیا همچون کشور چین و برخی دیگر از کشورها در زیر ساخت ها بسیار شناخته شده است گفت: از توسعه تعاملات استقبال می کنم.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار