کد خبر : 94664
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402- 02: 19

مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت خبرداد؛

رشد ۳۳۰ درصدی آسفالت معابر منطقه ۵ رشت نسبت به سال گذشته

رشد ۳۳۰ درصدی آسفالت معابر منطقه ۵ رشت نسبت به سال گذشته

مدیر منطقه ۵ شهرداری از رشد ۳۳۰ درصدی آسفالت خیابان ها و معابر در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گیلانستان، سید مهدی طبائی اظهار داشت: منطقه پنج یکی از مناطق پنجگانه شهر رشت است و با مساحت ۴ هزار و ۱۷۲ هکتار (۴۱% مساحت شهر رشت) دارای ۳ ناحیه و ۱۱ محله می باشد که با توجه به داشتن بیشرین سطح جغرافیایی و همچنین بیشترین محدوده از محلات محروم و کم برخوردار در بین مناطق پنچ گانه شهرداری رشت، عملکرد مثبتی را در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ داشته و موفق به اجرای بیشترین حجم آسفالت در سطح منطقه نسبت به سال‌های گذشته شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت در ادامه بیان داشت: با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار محترم کلانشهر رشت، خوشبختانه بیش‌ از ۷ هزار تن آسفالت به متراژ ۶۰۶۱۱ متر در سطح منطقه طبق الویت بندی و زمانبندی توسط معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی منطقه ۵ انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: این حجم از اجرای آسفالت در منطقه پنج( از ابتدای تاسیس تا کنون) در مدت زمان کمتر از ۴ ماه نشان دهنده تغییرات بسیار زیادی در چهره منطقه بوده که فصل جدیدی از عمران و آبادانی را در منطقه رقم زده است .

وی افزود: از دیگر پروژه های در حال انجام، احداث پارک ایثارگران به متراژ بالغ بر ۶۰۰۰ مترمربع، پروژه زیرسازی و آسفالت تعریض جاده لاکان شامل حدفاصل دانشگاه شهید چمران تا بعد از ریل راه آهن رشت – قزوین با طول ۴۰۰۰ متر و عرض تقریبی ۱۱ متر در هر طرف و مجموعا ۲۲ متر با همکاری شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، مناقصه ۱۲ هزار متر زیرسازی و آسفالت کوی کارسرشت که در مرحله عقد قرارداد می‌باشد.

وی در ادامه به تشریح پروژهای عمرانی پرداخت و بیان کرد: زیرسازی و آسفالت تعدادی از معابری که از چند سال قبل تا کنون انجام نشده بودند مانند محله شهید عباس چوکام سایه ۴ فرعی های ۲،۳،۴،۵،۷،۱۳، و ۱۴، زیر سازی و آسفالت تعدادی از معابر محله گلها و حبیب زاده واقع در جاده جیرده، آسفالت خیابان اصلی بیانی و جماران، کوچه های ۳۷و۲۶،۳۱، ۱۶، ۱۴، و فرعی های منشعب به متراژ….. آسفالت روکش آسفالت خیابان های شهید محسن لک، شهید کریم پور، میثم ۱۸ و سعادت با همکاری سازمان عمران، بهسازی و ترمیم پیاده راه، اصلاح هندسی جداول منطقه ،لوله گذاری و هم سطح سازی منهول های فاضلاب،ترمیم نوار حفاری،نصب تابلو و علایم ترافیکی و … را تنها نمونه هایی از پروژه های عمرانی و ترافیکی منطقه ۵ اجرا شده می باشد که این اقدامات خود مدرکی دال بر تغییرات انجام شده در منطقه ۵ است که در حال حرکت در مسیری رو به آبادانی می باشد.

وی یادآور شد پروسه هر مناقصه از ابتدا تا انتها به بیش از ۲ ماه زمان نیاز دارد که خود این عاملی برای کند کردن روند اجرای پروژه ها بوده است .

مدیر منطقه ۵ در ادامه به مشکلات مالی در منطقه اشاره کرد وگفت : علی رغم کمبود منابع مالی در سطح منطقه برای اجرای پروژه ها با انتخاب صحیح پیمانکار و نیز مدیریت منابع مالی وانسانی توانستیم این تعداد پروژه ها را انجام دهیم .

طبائی با اشاره به رسالت جدید شهرداری رشت گفت : با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی رشت و بالطبع آن شهردار رشت رسالت شهرداری رشت ، توزیع یکنواخت امکانات شهری در همه مناطق و تاکید بر مناطق کم برخوردار می باشد.

وی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف در مناطق کم برخوردار گفت : حتی با یک آسفالت در این مناطق و بهبود وضعیت عبور و مرور این مناطق از حالت قبلی خارج شده و دارای ارزش افزوده شده و ساخت و ساز رونق خواهد گرفت و ظاهر منطقه بعد از مدتی تغییر خواهد کرد. بالطبع آن مطالبات و نیازهای شهروندان تغییر کرده  است و خواهان ورود سایر امکانات به آن منطقه خواهند شد که این خود یک پیشرفت در این حوزه می باشد.

طبائی در پایان به آغاز چندین پروژه جدید عمرانی تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: عملیات مناسب سازی پیاده‌ رو سازی، احداث لاین کندرو در مسیر بلوار شهید بهشتی حد فاصل چهارراه حشمت تا میدان مصلی به طول تقریبی ۳۰۰ متر، شامل باند کندرو، لاین دوچرخه و پیاده رو، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی جاده تهران جنب باغ رضوان با متراژ ۴۵۰ متر مربع شامل ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی و ۳۰ متر مربع فضای سبز و نمازخانه، احداث پارک مسکن مهر (آریا نور) به متراژ ۱۰۰۰۰ متر مربع تکمیل قسمت های باقیمانده ساختمانهای اداری ناحیه ۳ و واحد امانی از دیگر پروژه ها و اقدامات این منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار