کد خبر : 99023
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402- 02: 21

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شفت/ نقاط بحرانی شهرستان تثبیت می شوند

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شفت/ نقاط بحرانی شهرستان تثبیت می شوند

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شفت با بیان اینکه ۱۵ هکتار از اراضی این شهرستان طی ۶ ماهه نخست سال رفع تصرف شده است، گفت: کارشناسان ارزش این زمین ها را ۲۱۰ میلیارد تومان برآورد کرده است.

به گزارش گیلانستان، عبدالله فکری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی به مساحت ۱۵ هکتار از اراضی ملی طی ۶ ماهه نخست سال در شفت رفع تصرف شد.‌

 

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این مقدار اراضی ملی را ۲۱۰ میلیارد تومان برآورد کردند، افزود: اراضی ملی و دولتی جز انفال و متعلق به بیت المال مردم است.

 

فکری ادامه داد: در همین راستا اداره منابع طبیعی با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را به عمل آورده است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

 

رئیس منابع طبیعی شفت اضافه کرد: حفاظت از منابع طبیعی، یک از عوامل توسعه کشورها محسوب می‌شود عدم توجه به این موضوع صدمات جبران ناپذیری را وارد خواهد آورد.

 

فکری تصریح کرد: ساخت و ساز و تصرف در هر نقطه‌ای از شهرستان که سند مالکیت به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شده باشد جزو اراضی ملی بوده و تصرف و تخلف محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اطلاع دهند.

 

فکری همچنین به بارش باران طی این مدت وقوع رانش و سیل در روستاهای ویسرود و چناررودخان و احتمال وقوع سیل در این مناطق اشاره کرد و گفت: با حضور معاون دفتر مهندسی مطالعات و همکاران گروه سیل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و رئیس اداره مهندسی و همکاران مربوطه و معاون اداره منابع طبیعی شهرستان شفت از نقاط بحرانی بازدید میدانی و جلسه‌ای در خصوص تثبیت نقاط مذکور برگزار شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار