کد خبر : 91763
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402- 51: 12

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

رودخانه لاهیجان با آلودگی ناشی از فاضلاب مواجه است

رودخانه لاهیجان با آلودگی ناشی از فاضلاب مواجه است

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس، با اشاره به معضل پسماند در کشور به ویژه استان های شمالی، بیان کرد: بهترین راهکار فرهنگ سازی تولید کمتر زباله است.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی اضافه کرد: در شهرستان لاهیجان دفن بهداشتی انجام می شود و پیگیر زباله سوز هم هستیم.

 

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه پسماند و فاضلاب برای مردم هزینه های درمانی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: رودخانه لاهیجان با آلودگی ناشی از فاضلاب مواجه است؛ پروژه ساماندهی فاضلاب سیاهکل نیز در حال پیگیری بوده و تاکنون پیشرفت ۲۰ درصدی داشته است.

 

وی از اداره کل حفاظت محیط زیست با محوریت فرمانداران و شوراهای شهر و روستا خواست تولید زباله کمتر را پیگیری کنند.

 

فرخی، از آمادگی سرمایه گذار برای راه اندازی اکوپارک لاهیجان در محوطه ۱۰۰ هکتاری خبر داد و اضافه کرد: این اکوپارک مقصد گردشگری خواهد بود و برای بالغ بر ۳۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند لذا باید از طریق پنجره واحد فرایند صدور مجوزها را تسریع ببخشیم تا سرمایه گذاران ترغیب شوند.

 

وی، شوراها را حلقه های واسط مردم و مسئولان در حکومت مردم سالاری دینی دانست و اظهار کرد: مجلس یازدهم به دنبال برگزاری انتخابات شوراها به نحو احسن و تقویت شوراها و افزایش اختیارات آنها و ارتقای نظارت فراقوایی است.

 

وی با بیان اینکه مجلس بر سپردن کارهای خدماتی حوزه شهر به شورا تاکید دارد، افزود: شوراها باید بر فرایند عملکرد مدیریت شهری نظارت داشته باشند تا موازی کاری با دستگاه های خدمات رسان همچون آب و برق و گاز ایجاد نشود.

 

نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، در ادامه به روند اصلاح قانون انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: باید تدابیری اندیشیده شود تا شایسته گزینی رقم بخورد و لذا باید احزاب سیاسی را در چارچوب قانون رشد دهیم تا پاسخگوی عملکرد نمایندگان باشند.

 

فرخی همچنین بر شفافیت انتخابات قوای سه گانه تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند که نمایندگانشان در مجلس برای پیگیری امور چه آرایی دارند و آیا این آرا براساس مطالبات آنان هست تا خیر.

 

وی با بیان اینکه در اصلاح قانون انتخابات مهلت احراز صلاحیت ۶۰ روز به ۱۳۴ روز افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: اعضای هیئت نظارت و شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ها فرصت کافی خواهند داشت؛ همچنین به جرایم انتخاباتی اضافه خواهد شد تا یک انتخابات سالم برگزار شود.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، به روند احداث سد دیلمان در شهرستان سیاهکل اشاره و عنوان کرد: سد دیلمان آرزوی ۵۰ ساله مردم سیاهکل بوده که هم اکنون پیشرفت ۱۵ درصدی دارد و لذا توانستیم در بودجه امسال اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی را اخذ کنیم.

 

وی با بیان اینکه سد دیلمان مشکل آب شرب و کشاورزی و صنعت شهرستان را رفع می کند، ادامه داد: در حوزه چای به دنبال اقتصادی کردن این محصول کشاورزی هستیم که شرط آن تعرفه در بورس و کشف قیمت است.

 

فرخی از دولت خواست برای حمایت از چایکاران واردات را به بعد از فروش چای داخلی موکول کند و افزود: تقویت صندوق توسعه صنعت چای و پرداخت تسهیلات به زراعی از دیگر حمایت های دولت برای چایکاران است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار