کد خبر : 69181
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400- 36: 17

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان:

رکورد فوتی های کرونایی در گیلان شکسته شد/ جان باختن ۴۴ نفر در یک روز

رکورد فوتی های کرونایی در گیلان شکسته شد/ جان باختن ۴۴ نفر در یک روز

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به فوت ۴۴ بیمار کرونایی طی یک شبانه روز در استان، گفت: این تعداد فوتی در ماه های اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش گیلانستان، انوش دهنادی مقدم ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به تشریح آخرین آمارهای کرونایی گیلان پرداخت و گفت: متأسفانه طی شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های گیلان بسیار بالا بوده است.

وی با اشاره به فوت ۴۴ بیمار کرونایی در در شبانه روز گذشته در استان گیلان، گفت: این تعداد فوتی در ماه‌های اخیر بی سابقه بوده است.

دهنادی مقدم با بیان اینکه خطر ابتلاء به کرونا همه را تهدید می‌کند، افزود: متأسفانه عدم توجه شهروندان به رعایت دستور العمل های کرونایی و استفاده نکردن از ماسک، برگزاری دورهمی ها و ترددهای غیر ضرور در سطح شهر شرایط را برای افزایش تصاعدی ابتلاء، بستری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۴۷۴ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شده اند، اضافه کرد: با بستری این تعداد بیمار مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گیلان به هزار و ۹۸۸ بیمار رسید.

دهنادی مقدم همچنین به پر شدن تخت‌های بیمارستانی استان گیلان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تنها بیماران کرونایی خدمات درمانی دریافت می‌کنند سایر بیماران از این خدمات محروم شده اند.

وی ادامه داد: با بستری ۱۶ بیمار بدحال در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران بد حال کرونایی نیز به ۳۲۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی گیلان رسید.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خیز پنجم کرونا در استان با شیوع ویروس دلتا کرونا، سبب افزایش بی اندازه این بیماری در این استان شده است، تأکید کرد: در صورتی مهار نشدن این روند بیمارستان‌های گیلان توان ارائه خدمات به بیماران را نخواهد داشت.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار