کد خبر : 39631
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398- 50: 11

سرپرست استانداری گیلان:

سالمندی گیلان را می‌توان تبدیل به فرصت کرد

سالمندی گیلان را می‌توان تبدیل به فرصت کرد

سرپرست استانداری گیلان گفت: اگر سالمند بودن استان گیلان به‌درستی مدیریت شود می‌تواند به یک فرصت و در غیر این‌صورت به چالش تبدیل می‌شود.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت گیلان با بیان اینکه ایران نیز مانند سایر کشورها به‌دنبال توسعه ابعاد مختلف جامعه است اظهار داشت: توسعه هر کشوری نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی و داشتن نیروی انسانی متخصص و کارآمد است.

سرپرست استانداری گیلان جمعیت را یکی از عوامل تأثیرگذار در مدیریت استراتژیک دانست و بیان کرد: اگر کشوری جمعیت خود را به‌درستی مدیریت کند می‌تواند به رشد و توسعه قابل قبولی برسد و جمعیت هرگز عامل تهدید کننده توسعه نیست.

زارع با تاکید بر اجرای سیاست‌های ابلاغی جمعیت در استان گیلان خاطرنشان کرد: بایستی زمینه‌های اجرای سیاست‌های ابلاغی جمعیت از جمله طرح جی‌نف و کاداستر را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان به‌واسطه اقلیم جغرافیایی مطلوب خود مهاجرپذیر است عنوان کرد: استان گیلان به‌واسطه مواهب خدادادی و آب و هوای مناسب زمینه ورود مهاجران زیادی را دارد و ضروری است که در این زمینه مدیریت درستی انجام شود.

سرپرست استانداری گیلان پایبندی به برخی راهبردهای ارزشی مانند تکریم سالمندان را مورد توجه قرار داد و گفت: سالمند بودن استان گیلان اگر به‌درستی مدیریت شود می‌تواند یک فرصت باشد اما در صورت عدم مدیریت، قابلیت تبدیل شدن به چالش را دارد.

زارع با بیان اینکه مطالعات اجتماعی و پژوهش‌ها بایستی توسط آمار و اطلاعات به‌روز و منسجم باشد تصریح کرد: دانشگاه گیلان وظیفه جمع‌آوری پژوهش‌ها را برعهده دارد و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز بایستی در این رابطه با این دانشگاه همکاری کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار