کد خبر : 101579
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402- 30: 12

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

سبک زندگی اهل بیت(ع) باید در زندگی ما متجلی باشد

سبک زندگی اهل بیت(ع) باید در زندگی ما متجلی باشد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: سبک زندگی اهل‌بیت (ع) باید در رفتار، کردار و در جنبه‌های عملی زندگی ما خود را نشان دهد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد آفخرای رشت برگزار شد، اظهار کرد: روضه و گریه برای اهل‌بیت (ع) برای روح و روان انسان بسیار مفید است.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه در مجلس حضرت زهرا (س) باید مکتب آن حضرت را به خوبی بیاموزیم، افزود: ما نسبت به ائمه و شناخت آن‌ها کمتر تلاش می‌کنیم لذا باید با این مکتب متعالی آشنا شویم.

 

وی با بیان اینکه داشتن روح معنوی انسان را در زندگی به رشد و تعالی می‌رساند، افزود: برخی انسان‌ها خود و باورشان را به خوبی تربیت می‌کنند.

 

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: خانواده حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرشار از کمک به فقرا، ایثار و از خودگذشتگی بود.

 

وی ادامه داد: اهل‌بیت (ع) نسبت به دنیا مبنا دارند و دنیا را میدان دین‌داری، ایمان ورزی، آزمایش می‌دانستند و هیچ‌وقت دنیا را مطلوب خود قرار ندادند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مصرف‌گرایی کاذب در مجالس مهمانی، عروسی و… رشد کرده که سبب آسیب‌رسیدن به ایمان انسان‌ها شده است، افزود: اگر فقرا و ایتام مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرند، بسیاری از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه انسان‌های بزرگ کارهای خود را فقط برای رضای خداوند انجام می‌دهند، تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که اهل‌بیت (ع) الگوی ما بوده و بالاترین درجات را دارا هستند.

 

آیت‌الله رمضانی افزود: در مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع) باید خود را تربیت کنیم و این تربیت در زندگی باید خود را نشان دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی مومنانه اهل‌بیت (ع) با دیگران بسیار متفاوت است و باید دید سبک زندگی ما به چه میزان با سبک زندگی آن‌ها مطابق است، تصریح کرد: از ایمان خود باید در میدان امتحانات زندگی استفاده کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در آیات قرآن، سبک زندگی اهل‌بیت (ع) به خوبی نمایان شده است، افزود: سبک زندگی اهل‌بیت (ع) باید در رفتار، کردار و در جنبه‌های عملی زندگی ما، خود را نشان دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار