کد خبر : 51475
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399- 30: 12

معاون دادگستری گیلان:

شعب ویژه برای حمایت از تولید در گیلان تشکیل شد

شعب ویژه برای حمایت از تولید در گیلان تشکیل شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان عزم دستگاه قضا برای تحقق شعار جهش تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: شعب ویژه اقتصادی برای حمایت از تولید در استان گیلان تشکیل شد.

به گزارش گیلانستان احمد آقایی، با بیان اینکه دستگاه قضائی به عنوان یک نهاد پیشرو در جهت بسترسازی برای تحقق شعار جهش تولید گام‌های خوبی را در این زمینه برداشته است اظهار داشت: در همین راستا شعب ویژه اقتصادی برای حمایت از تولید و فعالان این حوزه در استان گیلان تشکیل شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید را توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه دستگاه قضائی برای تحقق این امر برنامه‌ریزی کرده است عنوان کرد: برای عملیاتی شدن این شعار راهبردی لازم است تمام دستگاه‌ها با هم اتحاد داشته باشند.

آقایی با بیان اینکه دستگاه قضائی برای عملیاتی شدن ابلاغیه مقام معظم رهبری جهت تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گام‌های بسیار خوبی برداشته است تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۰ قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، شعبات ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‌ها ایجاد شده است.

وی رسیدگی به مشکلات و اختلافات کارفرمایان و فعالان اقتصادی در شعبات ویژه تشکیل شده را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: این شعبات به منظور حمایت از این اشخاص و رفع موانع حقوقی، قضائی، تولیدی و اشتغال ایجاد شده تا پرونده‌های آنان با دقت و به صورت ایجاد یک رویه واحد مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان نقش‌آفرینی دستگاه قضائی در مسیر توسعه اقتصادی کشور را متذکر شد و خاطرنشان کرد: حمایت‌های مطلوب دستگاه قضائی از فعالان اقتصادی در جهت لبیک گویی به کلام مقام معظم رهبری و برای تحقق شعار راهبردی جهش تولید انجام می‌‌شود.

آقایی ممانعت و جلوگیری از تعطیل شدن کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی از الزامات عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: با توجه به اهمیت بسیار بالای مسائل اقتصادی در دیدگاه مقام معظم رهبری دستگاه قضائی در این زمینه نیز ورود کرده و یار و همراه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در بروز انحراف، آسیب اجتماعی، کج رفتاری و بزهکاری در انسان را فقر و بیکاری دانست و در همین زمینه ابراز داشت: فقر یک مصیبت اجتماعی بزرگ و یک پدیده ناخوشایند اجتماعی و اقتصادی است و لازم است نهادهای مرتبط برای کاهش اثرات مخرب آن در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار